۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰

19 میلیون تن کالا از گمرکات استان بوشهر صادر شد

19 میلیون تن کالا از گمرکات استان بوشهر صادر شد
مدیرکل گمرک استان بوشهر از صادرات 9 میلیارد دلاری محصولات مختلف از گمرکات استان با احتساب میعانات گازی خبر داد و گفت: در هشت ماه امسال 19 میلیون و 288هزار تن کالا از گمرکات استان صادر شده است.
کد خبر: ۸۲۵۷۶

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، منصور بازیار با اشاره به صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر با احتساب میعانات گازی اظهار داشت: در هشت ماه امسال افزون بر 19 ميليون و 288 هزار تن كالا به ارزش حدود 9 ميليارد و 690 ميليون دلار از گمركات استان صادر شده است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی سه درصد افزایش را نشان مي‌دهد.
وی به صادرات بدون احتساب میعانات گازی در هشت ماه امسال پرداخت و افزود: در این مدت حدود 13 ميليون و 640 هزار تن كالا به ارزش حدود 6 میلیارد و 749 میلیون دلار از گمركات استان صادر شده است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 6 درصد و از نظر ارزش 38 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل گمرک استان بوشهرعمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان را شامل میعانات گازی، محصولات پتروشیمی، جکت و متعلقات آن، کودهای معدنی، سیمان و کلینکر، گوگرد، لوازم حفاری، میگوی پرورشی، بادنجان و کدو گوجه فرنگی دانست و گفت: این کالاها به کشورهای چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی، هند، مناطق ویژه، ژاپن، اندونزی، تایلند، کویت و مالزی مقصد کالاهای صادراتی گمرکات استان بوشهر بوده اند.

بازیار با اشاره به واردات  کالا از گمرکات استان بوشهر بیان کرد: در هشت ماه امسال حدود 426 هزار تن کالا به ارزش افزون بر یک میلیارد و 261 میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 46 و از نظر ارزشی 23 درصد کاهش را نشان می دهد.

و عمده کالاهای وارداتی از گمرکات استان را  شامل لوازم و تجهیزات نیروگاهی، موز، کره حیوانی، اجزا و قطعات خودروی سواری، اجزا و قطعات موتورسیکلت، لاستیک خودروی سواری، تجهیزات کارخانه، برنج ، چای سیاه و خودروی سواری عنوان کرد.

مدیرکل گمرک استان بوشهر  خاطر نشان کرد: کشورهای چین، روسیه، فیلیپین، نیوزیلند، امارات متحده عربی، هند، اکوادور، کره جنوبی، سوئد و ژاپن عمده کشورهای مبدا وارداتی گمرکات استان بوشهر بوده‌اند.

برچسب ها: گمرک بوشهر کالا
ارسال نظرات
آخرین اخبار