۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹

افزایش سه درصدی تخلیه و بارگیری غیرنفتی در بندرامام

افزایش سه درصدی تخلیه و بارگیری غیرنفتی در بندرامام
مدیرکل بنادر ودریانوردی خوزستان گفت: عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی در هشت ماه منتهی به آبان به ۱۷ میلیون و ۴۰۹ هزار و ۵۸۸ تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال سه درصد افزایش نشان می دهد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۲۵۴۵

به گزارش خبرنگار مانا ، عادل دریس میزان تخلیه و بارگیری انواع کالاهای نفتی وغیرنفتی دربندرامام را ۲۸ میلیون و ۷۲۵ هزار و ۶۷۶ تن عنوان کرد و  اظهار داشت: از این میزان، بیش از  ۱۱میلیون و ۳۱۶ هزار  تن کالای نفتی بوده است.

وی با اشاره به جایگاه برتر این بندر بزرگ تجاری در ترانزیت خروجی فرآورده های نفتی افزود: ترانزیت فرآورده های نفتی در بندرامام خمینی(ره) با هشت درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به  بیش از یک میلیون و ۸۱۶ هزار تن رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، انواع کالاهای اساسی، پودر مواد معدنی، مواد شیمیایی، مصالح ساختمانی، آهن آلات، سنگ آهن و کالاهای کانتینری از اهم کالاهایی برشمرد که در این مدت در بندرامام  تخلیه شده است.

وی همچنین ازافزایش  هفت درصدی میزان تخلیه کالاهای غیرنفتی به میزان ده میلیون و ۴۷۲ هزار تن در بندر امام خبر داد.

دریس با اشاره به نقش برجسته این مجتمع بندری در تخلیه  کالاهای اساسی مورد نیاز به لحاظ برخورداری از مزیت کوتاهی بعد مسافت با مراکز بزرگ جمعیتی و مصرفی در نیمه غربی کشور افزود: طی این مدت  میزان تخلیه انواع  کالا های اساسی از جمله گندم، ذرت، کنجاله سویا، جو، شکر و روغن خوراکی در این مجتمع بزرگ بندری با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته و توان نیروهای عملیاتی کارآمد با سرعت مطلوب صورت گرفته است.

دریس با اشاره به مزیت های حمل و نقل ریلی در بنادر و تلاش های مدیران ریلی و بندری برای ارتقاء سهم حمل و نقل ریلی در این زمینه، از رشدی سه درصدی  میزان حمل ریلی طی  مدت هشت ماه سال جاری به  میزان دو میلیون و ۱۸۳ هزار  و ۹۳۴ تن خبر داد.

بندرامام دومین بندر بزرگ عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس ازبندر شهید رجایی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار