۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷

صدور بیش از چهار هزار مدرک دریانوردی در خوزستان

صدور بیش از چهار هزار مدرک دریانوردی در خوزستان
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از صدور چهار هزار و ۳۳۰ فقره مدرک دریانوردی طی هشت ماهه سال جاری از سوی این اداره کل برای دریانوردان خوزستانی خبر داد.
کد خبر: ۸۲۵۴۰
به گزارش مانا، امین موسی پور با بیان اینکه در راستای اعمال حاکمیت دریایی از سوی بنادر و دریانوردی خوزستان و با هدف ارتقاء روز افزون سطح ایمنی دریانوردان، چهار هزار و ۳۳۰ فقره انواع مدرک دریانوردی صادر شده است، اظهار داشت: این مدارک شامل گواهینامه‌های شایستگی، مهارت، صیادی و شناسنامه دریانوردی است که برای دریانوردان استان خوزستان صادر شده است.
وی در خصوص نحوه صدور این مدارک برای دریانوردان و متقاضیان شاغل در شناورها با اشاره به گذراندن دوره‌های آموزشی برابر با استانداردهای جهانی آموزش دریانوردی از سوی آنها به الزام کسب دانش لازم در خصوص الزامات و استانداردهای دریانوردی تاکید کرد و افزود: در صورت موفقیت در آزمون‌های مربوطه، متقاضیانی نائل به دریافت مدارکی می‌شوند که صلاحیت و شایستگی آنان برای آغاز و یا ادامه فعالیت در حوزه دریانوردی تـــأیید می‌شود.
موسی پور اذعان داشت: طی هشت ماهه سال جاری ۱۸۴ نفر از متقاضیان در آزمون‌های دریانوردی برگزار شده توسط اداره امور دریانوردان شرکت کرده و از این تعداد متقاضی، ۱۳۵ نفر موفق به کسب نتیجه قبولی شده‌اند.
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان همچنین با اشاره به صدور بیش از ۴۴۰۰ فقره گواهی نامه سلامت پزشکی برای دریانوردان متقاضی در دو بخش سفرهای نزدیک به ساحل و سفرهای نامحدود دریایی، به ترتیب از رشد ۱۱ و ۹۵ درصدی صدور این گواهی نامه ها در دو بخش مذکور خبر داد.
وی ارتقای آموزش و دانش حرفه ای دریانوردان را از عوامل مهم در ارتقاء کیفی حرفه دریانوردی عنوان کرد و از برگزاری ۵۹ دوره آموزشی اصلی در مراکز آموزشی تحت نظارت این اداره کل خبر داد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از پنج درصد رشد برخوردار بوده است.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار