۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴
با وجود توقف تنش تجاری آمریکا و چین:

حجم تجارت در مسیر ترانس‌پاسیفیک کاهش یافت

حجم تجارت در مسیر ترانس‌پاسیفیک کاهش یافت
با وجود توافق آمریکا و چین برای متوقف کردن افزایش تعرفه ها به مدت 90 روز تا رسیدن به توافق تجاری، حجم تجارت کانتینری در مسیر تراس پاسیفیک در هفته های اخیر روند نزولی داشته است.
کد خبر: ۸۲۵۳۱
به گزارش گروه بین الملل مانا، با وجود توقف درگیری تجاری چین و آمریکا، آلفالاینر اعلام کرد: افزایش حجم محمولات کانتینری در مسیر تجاری رو به شرق ترانس‌پاسیفیک، در هفته‌های جاری فروکش کرده است.
"دونالد ترامپ"رئیس جمهور آمریکا و "شی جین پینگ" رئیس جمهور چین توافق کردند، افزایش تعرفه‌های 25 درصدی بر واردات چین به آمریکا به مدت 90 روز متوقف شود تا توافق تجاری گسترده‌ای بین دو کشور شکل گیرد.
آلفالاینرهمچنین نوشت: اولین برخورد با محمولات ارسالی از چین به آمریکا پیش از یکم ژانویه 2018 منجر به افزایش بی‌سابقه‌ محمولات این مسیر به سمت شرق در ماه اُکتبر (بر اساس تاریخ رسیدن به آمریکا) شد.
حجم محمولات کانتینری نسبت به مدت مشابه سال 2017 رشد 12.2 درصدی داشت و به 1.46 میلیون TEU رسید و پیش‌بینی شد در نوامبر و دسامبر حتی از این هم بیشتر شود.
بر اساس اطلاعات آلفالاینر، از اواسط اُکتبر خطوط کشتیرانی 22 مورد بارگیری از چین در مسیر ترانس‌پاسیفیک داشته‌اند. علاوه بر این، سه مورد از کشتی‌های بارگیری شده سایز بسیار بزرگ بوده‌اند تا حجم بیشتری را انتقال دهند.
بر اساس اطلاعات آلفالاینر این جابه جایی‌ها 177 هزار TEU به تجارت آمریکا در طول 6 هفته گذشته افزوده است با این وجود پیش‌بینی می‌شود، حجم شناور محمولات در این مسیر حالت افزایشی نخواهد داشت.
در حال حاضر شرکت‌های کشتیرانی پیش‌بینی می‌کنند، سفارشات حمل بار کاهش یابد و حداقل 6 فروند از کشتی‌هایی که برای ماه دسامبر زمان‌بندی شده‌اند از هفته چهلم سال 2018 لغو شود.
از سوی دیگر اتحاد OCEAN نیز اعلام کرد، چهار مورد از سرویس‌های این مسیر را منحل کرده و در عین حال اتحاد THE نیز در صدد لغو دو مورد از سرویس‌های خود است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار