۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹

خدمه موتور لنج باری در خلیج فارس از غرق شدن نجات یافتند

خدمه موتور لنج باری در خلیج فارس از غرق شدن نجات یافتند
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با تلاش امدادگران دریایی عملیات امداد و نجات 6 خدمه موتور لنج باری در 50 مایلی بندر دیر با موفقیت انجام شد.
کد خبر: ۸۲۵۲۸

سیاوش ارجمندزاده در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به نجات سرنشینان شناور باری در 50 مایلی بندر دیر در خلیج فارس اظهار داشت: شامگاه جمعه در پی اعلام اضطرار موتور لنج حادثه دیده به مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی دیر، مبنی بر آبگرفتگی شدید و نیاز فوری به تخلیه آب، بلافاصله هماهنگی های لازم انجام و شناور ناجی ۲۰ به منطقه اعزام شد.

وی افزود: با رسیدن ناجی ۲۰ به موقعیت اعلام شده ، تمامی ۶ خدمه موتور لنج باری از لنج نیمه مغروق تخلیه و به شناور ناجی۲۰ انتقال یافتند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: همچنین هماهنگی لازمبا  یدک کش نجف به منظور نجات موتور لنج نیمه مغروقه که در مسیر دبی به بندر گناوه در حال تردد بود انجام شد تا شناور مذکور به اسکله بندر دیر انتقال یابد.

ارجمندزاده خطاب به فرماندهان و خدمه شناورها تاکید کرد: برای حفظ امنیت و ایمنی هر چه بیشتر، پیش از انجام هر سفر دریایی ماشین آلات، موتور، بدنه و تجهیزات ایمنی و مقابله با حریق شناور کنترل شود تا در زمان بروز سانحه احتمالی، دچار بحران نشوند.

وی با بیان اینکه پایگاه‌های جستجو و نجارت دریایی در بنادر استان بوشهر مستقر است، گفت: شناورهای ناجی با تجهیزات مدرن و پیشرفته به همراه نیروی انسانی تخصصی در آب‌های خلیج فارس به سانحه دیدگان خدمات‌رسانی می‌کنند و در این راستا شماره تلفن اطلاع‌رسانی 1550 در مرکز اصلی جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برای تمامی محدوده این استان ایجاد شده است و دریانوردان می‌توانند خدمات لازم از این مرکز دریافت کنند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: شناورهای حادثه دیده در آبهای خلیج فارس با هرگونه دستگاه‌های ارتباط تلفنی می‌توانند با مرکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تماس برقرار کنند و از خدمات امداد و نجات این اداره کل بهره‌مند شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار