۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۳

کلنگ زنی طرح راه آهن خرمشهر - بندر امام

کلنگ زنی طرح راه آهن خرمشهر - بندر امام
طرح خط راه آهن خرمشهر - بندر امام طی با حضور مرتضی بانک مشاوررئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در خرمشهر کلنگ زنی شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۲۴۷۹

به گزارش خبرنگارمانا، در مراسم کلنگ زنی این طرح اعلام شد برای اجرای این طرح زیربنایی به طول 120 کیلومتری هشت هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

این طرح که مطالعات آن به تازگی به پایان رسیده است با مشارکت بخش خصوصی، منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند و راه آهن کشور ساخته می شود.

با اجرای این طرح درمدت سه سال بندر امام خمینی به وسیله خط آهن به خرمشهر متصل شده و شبکه ریلی کشور نیز از مسیر مرز شلمچه به کشورهای عراق، سوریه و اردن متصل خواهد شد.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در مراسم کلنگ زنی این طرح ریلی در جنوب خوزستان گفت:اجرای این طرح  ایران را به شاهراه اصلی شرق به غرب آسیا تبدیل خواهد کرد.

بانک با اشاره به اینکه احداث خط آهن خرمشهر - بندر امام خمینی امکان ترانزیت کالا ازایران به کشورهای شرق مدیترانه و تامین کالاهای مورد نیاز عراق از طریق این خط ریلی فراهم می کند افزود: منطقه آزاداروند ، نخستین منطقه آزادکشور است که از طریق ریلی ، جاده ای، هوایی ودریایی با کشورهای منطقه و جنوب خلیج فارس ارتباط خواهد داشت واین یک مزیت بزرگ برای این منطقه است.

مشاور رئیس حمهوری در امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سفر به شهرهای بندری آبادان وخرمشهر 22 طرح عمران شهری و زیربنایی در این دو شهر افتتاح یا کلنگ زنی کرد.

بانک همچنین از روند فعالیت و بارگیری کالا در بندرگاههای خرمشهر و آبادان نیز بازدید کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار