۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴

رونمایی ازطرح جامع منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند

طرح جامع یکپارچه منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند با حضور مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور در موزه معاصر آبادان رونمایی شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۲۴۷۰

به گزارش خبرنگار مانا ، معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند در این آئین که مدیرعامل این منطقه و فرمانداران خرمشهر و آبادان حضور داشتند، گفت: طرح جامع یکپارچه منطقه آزاد اروند با اعتباری بالغ بر32 میلیارد ریال وارد گام اجرایی شده است.

مهندس موعود شمخانی ، هدف از طرح جامع منطقه آزاد اروند را یکپارچه کردن و تلفیق طرح های جامع شهرهای آبادان و خرمشهر و محدوده قدیم منطقه آزاد اروند عنوان کرد.

وی تصریح کرد: این طرح با ارائه شبکه حمل و نقل پیشنهادی سند اصلی هدایت و کنترل تحولات کالبدی و نظارت بر ساخت و ساز در محدوده است.

شمخانی بیان کرد: با تهیه این طرح نظام کاربری اراضی این منطقه آزاد و آینده آن دقیق و کارشناسی شده و با مشخص کردن مسیر اصلی تحولات کالبدی، نقش عمده ای در توسعه اقتصادی ، اجتماعی و کلیت منطقه ایفا می کند.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور در این آیین با اشاره به نقش محوری منطقه آزاد اروند در توسعه زیربنایی شهرهای آبادان وخرمشهر گفت: مناطق آزاد باید در شرایط تحریم بتوانند با جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی ، آثار تحریم های غیرقانونی ویکجانبه آمریکا را ختثی کند.

وی به وضعیت خاص جغرافیایی وموقعیت نسبی منطقه آزاد اروند وهمسایگی با کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق اشاره وبر توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی ازاین منطقه تاکید کرد.

بانک تاکید کرد: بازار عراق فرصت مناسبی برای صادرکنندگان کالا از منطقه آزاد اروند بوجود آورده است وباید حجم صادرات از این منطقه به دوبرابر برسد.

منطقه آزاد اروند  در محدوده ای از شهرهای آبادان وخرمشهر ، جزیره مینو و بخشی از سواحل شرق اروندرود واقع شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار