۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹

میزبانی از کشتی های مگاسایز اولویت توسعه بنادر است

میزبانی از کشتی های مگاسایز اولویت توسعه بنادر است
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: توسعه بنادر جاسک و سیریک را دستور کار داریم.
کد خبر: ۸۲۴۵۷
به گزارش خبرنگار مانا محمد راستاد در سیزدهمین همایش سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی (ICOPMAS) با اشاره به تایید سند ایران علیه تحریم‌های یکجانبه آمریکا در صد و بیستمین اجلاس IMO، خاطر نشان کرد: این پیروزی می‌تواند زمینه‌ای برای پیگیری‌های بعدی برعلیه تحریم‌های یکجانبه باشد.
وی در ادامه با بیان اینکه ایران در زمینه مهندسی دریایی و احداث سازه‌های دریایی کشوری‌خودکفا و پیشرفته است، تصریح کرد: پروژه‌های بندری در ایران توسط متخصصان داخلی ساخته می‌شود از جمله فاز سوم بندر شهید رجایی که ظرفیت این بندر را هشت میلیون تن افزایش می‌دهد.
وی احداث پنج پست اسکله در بندر چابهار را نشانی از توانمندی کشور در زمینه احداث سازه‌های دریایی دانست و افزود: با توجه به ساخت کشتی‌های بزرگ تا ظرفیت ۲۰ هزار TEU کانتینر از سوی سازندگان اولویت ما نیز میزبانی از شناور‌های مگاسایز در بنادر کشور است.
راستاد اشاره‌ای نیز به اجرای قانون سوخت کم سولفور در سال ۲۰۲۰ داشت و دراین باره گفت: اجرای این قانون برای هر کشتی تا دو میلیون دلار هزینه در بر دارد بنابراین ضروری است که متخصصان در این زمینه و برای اجرای تغییرات لازم به مشورت و تبادل تجربه بپردازند.
به گفته مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در همزمانی با توسعه سواحل مکران برنامه ایی برای توسعه بنادر جاسک و سیریک در دستور کار این سازمان قرار دارد.
راستاد ادامه داد: در زمینه شبکه پایش مشخصات دریایی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته به گونه‌ای که سامانه‌های هشدار سونامی و طوفان در طول سواحل مکران فعال هستند.
وی در پایان تصریح کرد: برنامه عملیاتی برای استفاده از اراضی ساحلی و دریا‌ها از جمله دستاورد‌های مرحله تطبیق طرح مطالعات یکپارچه سازی سواحل است که در دست اقدام قرار دارد.
یادآور می‌شود، سیزدهمین همایش سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی (ICOPMAS 2018) هم اکنون در محل هتل المپیک تهران در حال برگزاری است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار