۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
وزیر راه و شهرسازی:

توسعه کریدور شمال-جنوب مطالبه همسایگان است

توسعه کریدور شمال-جنوب مطالبه همسایگان است
وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه ترانزیت در منطقه با محوریت کریدور شمال- جنوب باید به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار بگیرد.
کد خبر: ۸۲۴۵۶
به گزارش خبرنگار مانا محمد اسلامی که به عنوان سخنران در سیزدهمین همایش ICOPMAS سخن می گفت با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با دسترسی به آب‌های آزاد دارای ظرفیت‌های بزرگی در این زمینه است، خاطر نشان کرد: به رغم برخورداری از این ثروت در حوزه دریا رشد نکرده ایم، اما خدا را شاکریم که به این باور رسیدیم که توسعه دریایی باید اولویت ما باشد.
وی ضمن اشاره به تحریم‌های یکجانبه آمریکا، گفت: ایرانیان پیش از میلاد مسیح کانال سوئز را بنا کردند بنابراین این کشور‌ها باید بدانند که با کشوری دارای تمدنی بزرگ و تاریخی روبرو هستند.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان اینکه ملت ایران همواره به سمت شکوفایی در‌حرکت است، تصریح کرد: در این راستا باید برای ایجاد ظرفیت‌های دریانوردی نیز به تمام سرفصل‌های آن توجه کنیم.
اسلامی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های ترانزیتی کشور، گفت: توسعه ترانزیت در‌منطقه باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.
وی محور این‌توسعه را کریدور شمال-جنوب دانست و افزود: ذیل این‌کریدور، اتصال اقیانوس هند به قفقاز و آسیای میانه یکی از مطالبات کشور‌های همسایه، هند و روسیه است.
توسعه خطوط ریلی و کریدور‌ها از دیگر‌مواردی بود که اسلامی به آن‌ها پرداخت و تصریح کرد: کلیه فعالان حمل و نقلی کشور باید در جهت توسعه این ظرفیت‌ها اهتمام ویژه داشته باشند.
وزیر راه و شهرسازی در پایان اشاره دوباره‌ای به تحریم‌ها داشت و در این باره گفت: در این موقعیت اقدامات ما باید قاطع تر، پرسرعت‌تر و براساس پیش بینی شرایط منطقه باشد.
سیزدهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی هم‌اکنون در محل هتل المپیک تهران در حال برگزاری است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار