۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹

تاریخ انقضای ادغام در حمل و نقل کانتینری فرا می رسد

تاریخ انقضای ادغام در حمل و نقل کانتینری فرا می رسد
شرکت کشتیرانی هاپاگ لوید می‌گوید، دیگر افزایش سایز ناوگان‌ها به دنبال ادغام خطوط کانتینری در صنعت کشتیرانی جذابیتی ندارد.
کد خبر: ۸۲۴۴۸
به گزارش گروه بین الملل مانا، شرکت کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان ضمن تنظیم برنامه استراتژیکی خود برای سال ۲۰۲۳ میلادی، از انقضای ادغام در صنعت حمل و نقل کانتینری خبر داد و گفت: دیگر در بین رقبا افزایش سایز و ظرفیت از این طریق جذابیتی ندارد.
بر اساس این گزارش، هاپاگ لوید که پنجمین خط کانتینری بزرگ جهان است و خود با ادغام شرکت UASC دستی در بازار ادغام کانتینری دارد و در حال حاضر سایز آن برحسب ظرفیت در مقایسه با ۲۰۱۴ میلادی دو برابر شده است، دیگر این گزینه را انتخاب مطلوب برترین‌های کشتیرانی نمی‌داند.
در همین راستا مدیرعامل کشتیرانی آلمان گفت: نام این بازی فعال در صنعت کشتیرانی دیگر «سایز» نیست و به «مشتری مداری» تغییر یافته است. واضح است که مشتریان از زنجیره تامین قابل اعتماد خود انتظار بیشتری دارند بنابراین صنعت به تغییر و سرمایه گذاری بیشتری نیاز دارد. اکنون می‌دانیم که افراد فعال در بازار درحال کسب آمادگی لازم برای پرداخت در قبال ارزش هستند.
این شرکت در ادامه گزارش افزود: ادغام دیگر در میان برترین‌های کشتیرانی و فعالان جذابیت سابق را ندارد چراکه مزایای اضافی ناشی از اقتصاد گستره در روندی نزولی قرار گرفته و نتیجه آنکه شرکت آلمانی معتقد است، صنعت کشتیرانی در یک نقطه تحول باید تمرکز خود را بر توسعه کیفیت خدمات رسانی به مشتریان بگذارد به گونه ای که دیگر رقابت پذیری در آن معنا نداشته باشد.
مدیرعامل هاپاگ لوید افزود: با گامی رو به جلو تحویل ارزش برای دریافت جذاب‌ترین کالا‌ها در شناور‌ها هدف اصلی استراتژی ما در سال ۲۰۲۳ میلادی است. هدف نهایی شرکت تبدیل شدن به برترین شرکت در زمینه ارائه بهترین کیفیت هاست و در همین خصوص به مشتریان خود قول می‌دهیم که هرچه سریعتر به آن جامه عمل بپوشانیم و تفاوتی بارز با دیگر رقبای خود در این حوزه داشته باشیم.
افزون بر آن، ذخیره و صرفه جویی در هزینه‌ها، استراتژی دیگر هاپاگ لوید است به گونه‌ای که تصمیم دارد آن را از ۳۵۰ به ۴۰۰ میلیون دلار برساند و رشد تقریبی ۱۲ درصد را در کارنامه EBITDA خود ثبت کند. بدین منظور، صرفه جویی در هزینه‌ها نخست بر بهینه سازی شبه، همکاری با ترمینال‌ها و توسعه‌های روزافزون در بخش زنجیره کانتینری متمرکز خواهد شد.
در پایان این گزارش آمده است: سرمایه گذاری‌های بیشتری نیز در بخش دیجیتالی با هدف افزایش سرویس دهی و تجارت آنلاین از طریق وب سایت این شرکت تا ۱۵ درصد صورت خواهد گرفت که یکی دیگر از اهداف استراتژی جدید تا ۲۰۲۳ میلادی داست.
ارسال نظرات
آخرین اخبار