۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷

محاصره سیلاب بندر ماهشهر را تهدید می کند

محاصره سیلاب بندر ماهشهر را تهدید می کند
مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت:بدنبال طغیان رودخانه های مارون و جراحی، بندر ماهشهر در خطر محاصره سیلاب قرار گرفته است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۲۴۴۶

کیامرث حاجی زاده در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه همه دستگاههای عضو ستاد بحران برای مقابله با سیلاب ماهشهر به حال آماده باش درآمدند افزود: سطح آب رودخانه های مارون و جراحی هرلحظه بیشتر می شود و خطر سیلاب نیز بندر ماهشهر را تهدید می کند.

وی با اشاره به باران های سیل آسا در شهرهای ساحلی خوزستان ازجمله بندر هندیجان و ماهشهرتا روز دوشنبه هفته جاری افزود: بسیاری از مناطق این دو شهر بندری را سیلاب فرا گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در ادامه افزود: سیلاب راه ارتباطی هندیجان به بندر دیلم در استان بوشهررا قطع کرده ولی با تلاش راهداران این مسیر بازگشایی شده است.

حاجی زاده از طغیان رودخانه زهره  که از مرکز شهربندری هندیجان می گذرد خبرداد و افزود: بسیاری از محلات و تاسیسات شهر هندیجان دچار آبگرفتگی شدید شدند و ماموران شهرداری به کمک مردم در حال رفع آبگرفتگی هستند.

وی گفت: هم اکنون بسیاری از مناطق هندیجان و ماهشهر در با خطر محاصره سیلاب مواجه هستند و درصورت تداوم بارندگی ها کنترل این وضعیت بسیار دشوار خواهد بود.

بارندگی های سیل آسای پاییزی، بسیاری از مناطق شهرهای بندری آبادان و اروندکنار و خرمشهر را در معرض سیلاب قرار داده است.

در همین حال دستگاه های اجرایی با بسیج امکانات و ماشین آلات در حال رفع سیلاب و آبگرفتگی از مناطق مختلف شهرهای ساحلی خوزستان هستند.

در همین حال آبهای شمال خلیج فارس نیزبشدت متلاطم و مواج است. این وضعیت نامساعدجوی تا اواخر وقت روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

بدنبال وضعیت نامساعد جوی ، سفرهای دریایی شناورهای صیادی و باری در خلیح فارس بشدت محدود شده است.

بارندگی های پاییزی کانون های ریزگرد در شهرهای ساحلی خوزستان را مرطوب کرده و عملا امکان خیزش گرد و غبار از بین رفته است.

پلیس راه خوزستان وضعیت راههای ساحلی خوزستان را مه آلود و لغزنده اعلام کرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار