۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵

عملکرد هفت ماهه در بنادر هرمزگان اعلام شد

عملکرد هفت ماهه در بنادر هرمزگان اعلام شد
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از خدمات رسانی به ۱۰میلیون نفر سفر در پایانه های دریایی و جابه جایی بالغ بر ۵۴ میلیون تن کالا در بنادر این استان طی هفت ماه سال ۹۷ خبر داد.
کد خبر: ۸۲۴۲۹
به گزارش مانا، اله مراد عفیفی پور با اشاره به آخرین آمار و ارقام از عملکرد مجموعه بنادر استان هرمزگان از آغاز سال ۹۷ تا ابتدای آبان ماه، اظهار داشت: از رقم ۵۴ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۵۸۵ تن مجموع کالای تخلیه و بارگیری شده در این بنادر، بالغ بر ۳۴ میلیون و ۹۴۳ هزار تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۱۹ میلیون و ۶۳۰ تن به فرآوردهای نفتی اختصاص دارد.
وی ضمن اشاره به صادرات ۲۱میلیون و ۲۱۳ هزار و ۴۴۰ تن کالای غیرنفتی در این بنادر، گفت: طی هفت ماه نخست سال جاری، سه میلیون و ۹۱ هزار و ۳۴۵ تن از این کالاها ترانزیت و یک میلیون و ۶۴۲ هزار و ۴۶۵ تن، نیز ترانشیپ شده است.
عفیفی پور همچنین حجم کابوتاژ را چهار میلیون و ۳۴۸ هزار تن و همچنین واردات سه میلیون و ۸۲۸ هزار و ۵۹۶ تن کالای غیرنفتی اعلام کرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم صادرات صورت گرفته از بنادر استان را هفت میلیون و ۴۳۶ هزار و ۳۴۹ تن فرآورده نفتی اعلام و تصریح کرد: از آغاز سال ۹۷ تا ابتدای آبان ماه، ۲۶هزار و ۹۰۱ تن ترانزیت و ۱۱ میلیون و ۲۶۰ هزار تن کابوتاژ شد، همچنین تخلیه ۹۰۰ هزار تن محموله وارداتی فرآورده های نفتی نیز به انجام رسید.
این مقام مسئول تعداد شناورهای ورودی به بنادر این استان را ۴۸ هزار و ۱۸۱ فروند با رشد ۳۸درصدی اعلام کرد و بیان داشت: از این تعداد، سه هزار و ۶۵ فروند کشتی بالای هزار تن و ۴۵ هزار و ۱۱۶ فروند از شناورهای پهلو گرفته در بنادر، زیر هزار تن وزن داشته است.
عفیفی پور درباره حمل و نقل کانتینری نیز خاطرنشان کرد: در این مدت هفت ماهه، یک میلیون و ۲۲۳ هزار و ۲۰ TEU کانتینر در بنادر بازرگانی استان هرمزگان تخلیه و بارگیری شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در پایان با اشاره به جایگاه کلیدی این استان در کشور به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران، گفت: طی هفت ماه سال جاری، به ۱۰ میلیون نفر سفر در بنادر مسافری و پایانه های دریایی این استان خدمات رسانی صورت گرفت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار