۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲

قدرت جنگ تجارت ضعیف تر از حد تصور

قدرت جنگ تجارت ضعیف تر از حد تصور
مدیران اجرایی واحدهای لجستیکی و کشتیرانی در آسیا نگران تاثیر جنگ تجارت بین دو قدرت برتر اقتصادی دنیا نیستند و این صحنه را تغییری در الگوی تجارت تعبیر می کنند.
کد خبر: ۸۲۴۲۶
به گزارش گروه بین الملل مانا، سیترید نوشت: نماینده خط کشتیرانی مرسک دانمارک در چین با حضور در کنفرانس دریایی و لجستیکی آسیا در هنگ کنگ از بروز اختلالاتی بین مشتریان به ویژه در بخش ترانس پاسفیک به دنبال تنش های تجاری و سیاسی بین آمریکا و چین خبر داد اما جای نگرانی زیادی نیست.
بر اساس این گزارش، تاثیر جنگ تجارت در کوتاه مدت بر میزان تقاضا خواهد بود به گونه ای که میزان تقاضا زمانی که حمل کنندگان بار در نخستین روز ژانویه 2019 میلادی ناچار به مقابله با تعرفه ها هستند، در روندی ناگهانی با جهش همراه می شود. در نتیجه کشتیرانی مرسک ظرفیت بیشتری را به تجارت اختصاص می دهد تا پاسخگوی میزان تقاضا باشد اما پس از تعطیلات سال نوی چین افت شدید بلند مدتی در بازار که خارج از حد انتظار است حاکم خواهد شد. با این حال و در صورتی که جنگ تجارت ادامه داشته باشد در بلند مدت تنها دو درصد از تجارت جهانی را تحت تاثیر مستقیم خود قرار می دهد.
در همین راستا، پیام مشابهی از سوی مدیر بخش آسیا-پاسفیک شرکت FedEx Express اعلام شد: تجارت ادامه خواهد داشت اما باید بعنوان دست اندازی در وسط جاده بدان نگاه کرد. تعرفه ها وجود دارند، هزینه ها پابرجای هستند اما تجارت متوقف نخواهد شد.
تعرفه ها بر واردات چین به آمریکا نیز به عنوان الگوهای تغییر تجارت در کشورهای کارخانه دار آسیای جنوب شرقی مانند ئیتنام و اندونزی برای صادرات به آمریکا در نظر گرفته می شوند.
از سوی دیگر حمل و نقل ناتمام بار از چین به آسیای جنوب شرقی با هدف صادرات همچنان ادامه دارد و انتظار می رود بازارهای این منطقه را تقویت کند. افزون بر آن جنگ تجارت قدرت چندانی برای برهم زدن تعادل در بازارهای بین الملل و خطوط تجاری ندارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار