۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱

برگزاری سیزدهمین همایش ICOPMAS با حضور 36 کشور/تخریب 120 سازه غیر مجاز طی 3 سال

برگزاری سیزدهمین همایش ICOPMAS با حضور 36 کشور/تخریب 120 سازه غیر مجاز طی 3 سال
سیزدهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی (ICOPMAS 2018) پنجم تا هفتم آذر ماه سال جاری با حضور 36 کشور دنیا در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۲۴۲۲
به گزارش خبرنگار مانا معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آیکوپمس یکی از قدیمی‌ترین همایش‌های بین‌المللی در حوزه دریایی است که سال 69 آغاز شده و تاکنون 12 دوره آن برگزار شده است، گفت: این همایش در روز‌های پنجم تا هفتم آذر ماه سال جاری  با حضور متخصصین، اندیشمندان و دانشمندان داخلی و خارجی، سازندگان  و تأمین‌کنندگان تجهیزات بندری در تهران برگزار می‌شود.
محمدرضا الهیار هدف اصلی این همایش را ایجاد تبادل تجربیات و دست یافته‌های متخصصین و کمک برای ارتقاء دانش بیان کرد و افزود: دانش مهندسی سواحل و سازه‌های دریایی دانش بسیار جوانی است، اما در بازه چند دهه گذشته رشد بسیار خوبی اتفاق افتاده و جمهوری اسلامی ایران با توجه به توان بسیار خوبی که در این حوزه در بخش دانشگاهی و خصوصی داشته از رشد بسیار خوبی در این حوزه برخوردار بوده است.
وی با اشاره به موقعیت ممتاز ایران در منطقه در حوزه مدیریت سواحل، ساخت و سازه‌های دریایی خاطرنشان کرد: ارائه توان و پتانسیل‌های کشور در عرصه بین‌المللی از دیگر اهداف این همایش است  و این امر می‌تواند به رشد دانش دریایی و توسعه تجربیات اساتید و متخصصین داخلی با کمک اساتید به نام دنیا کمک کند.
الهیار با بیان اینکه در این دوره بیش از 36 کشور دنیا حضور خواهند داشت، گفت: یکی از شاخصه‌های خاص این همایش کاربردی بودن مقالات است. همچنین در این دوره در جهت کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از تخریب محیط‌زیست و کاهش استفاده از کاغذ برای اولین بار نسخه اپلیکیشن همایش تهیه شده است.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به برگزاری نمایشگاه جانبی در حاشیه این همایش اظهار داشت: در این نمایشگاه شرکت‌های مهندسی مشاور و دستگاه‌های پیمانی توانمندی‌های خود را ارائه می‌کنند.
قائم مقام رئیس ستاد برگزاری همایش آیکوپمس افزود: انجمن جهانی زیرساخت‌های حمل‌ونقل آبی جهان، آب و هوا شناسی دریای خزر، انجمن چراغ‌های دریایی، کمیسیون ملی یونسکو، مؤسسه جهانی تحقیقات هیدرولیکی و ... از جمله حامیان معنوی و بین‌المللی این همایش هستند.
وی گفت: در این همایش سخنرانانی از کشور‌های انگلیس، سوئد، کانادا، هلند، عمان و ایران حضور دارند.
الهیار تهیه آئین نامه دستور العمل طراحی سازه‌های دریایی کشور، عضویت ایران در انجمن حمل و نقل زیرساخت‌های آبی به عنوان قدیمی‌ترین انجمن دریایی دنیا، توسعه بخش مسافری دریایی در شمال و جنوب کشور، کاهش هزینه‌های لایروبی بنادر، استفاده از نرم افزار‌ها و شبیه ساز‌های دریایی و ایجاد ارتباط هرچه بیشتر بین صنعت و دانشگاه  را از جمله دستاورد‌های این همایش برای کشور عنوان کرد.
وی یکی از مهمترین اهداف همایش آیکوپمس را توجه بیش از پیش مردم و مسئولان به اهمیت سواحل و بنادر بیان کرد و گفت: متاسفانه علیرغم دارا بودن 5800 کیلومتر ساحل در شمال و جنوب کشور و 35 جزیزه  هنوز سواحل کشور توسعه یافتگی چندانی ندارند.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: سال‌ها ما را از دریا دور کرده اند، بنابراین باید متخصصان هماهنگ و همگام کمک کنند تا از توان و پتانسیل منطقه‌ای و سواحل کشور استفاده کنیم.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار مانا در خصوص اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی در ساماندهی بیشتر سواحل گفت: یکی از مشکلات سواحل استان مازندران ساخت سازه‌های غیرمجاز بود که طی سه سال گذشته با همکاری دستگاه قضایی حدود 120 سازه غیر مجاز تخریب شده و حدود 40 کیلومتر نیز آزاد سازی سواحل اتفاق افتاده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار