۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷

جزئیات سانحه لندینگ کرافت در حوالی جزیره ابوموسی

جزئیات سانحه لندینگ کرافت در حوالی جزیره ابوموسی
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان درباره حادثه برای لندینگ کرافت ریحان گفت: در جستجوی اولیه یک نفر از خدمه این شناور که از ناحیه دست دچار مصدومیت شده بود، توسط گروه های امدادی، نجات یافت و در ادامه نیز پیکر دو تن از جانباختگان توسط تیم غواصی از آب گرفته شد.
کد خبر: ۸۲۴۰۹
به گزارش مانا، اسماعیل مکی زاده درباره جزئیاتی از سانحه لندینگ کرافت "ریحان" در حوالی جزیره ابوموسی، با بیان اینکه  این لندینگ کرافت حامل بار شیشه ساختمانی، بندر شهید باهنر را به سمت لنگرگاه ترک کرده و عازم بندر شارجه شده بود، اظهار داشت: این شناور به دلایل نامعلومی در هفت مایلی شرق جزیره بوموسی دچار سانحه واژگونی شد و از ادامه حرکت بازماند.
وی تصریح کرد: در پی اعلام اضطرار این شناور به مرکز هماهنگی جستجو و نجات(MRCC) اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، بلافاصله دو فروند شناور ناجی از بنادر لنگه و ابوموسی به همراه یک فروند یدک کش و دو فروند شناور ندسا جهت امدادرسانی به پنج سرنشین این لندینگ کرافت به موقعیت اعزام شدند.
به گفته معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، در جستجوی اولیه یک نفر از خدمه این شناور که از ناحیه دست دچار مصدومیت شده بود، توسط گروه های امدادی، نجات یافت و در ادامه نیز پیکر دو تن از جانباختگان توسط تیم غواصی از آب گرفته شد.
مکی زاده با بیان اینکه هم اکنون، شناور در وضعیت نیمه غرق قرار دارد، اظهار داشت: وضعیت جسمی دریانورد نجات یافته که به بیمارستان بندر لنگه منتقل شده، مساعد گزارش شده است.
وی خاطرنشان کرد: عملیات جستجو و نجات توسط دو فروند شناور ناجی اداره کل بنادر و دریانوردی، شناورهای نظامی و یک فروند یدک کش اعزامی از سکوی نفتی مبارک در منطقه برای نجات جان دو سرنشین مفقود همچنان ادامه دارد.
وی اضافه کرد: علاوه بر این، تیم های مردمی همیار ناجی شامل سه فروند  شناور لندینگ کرافت و یک فروند قایق برای کمک به عملیات جستجو و نجات نیز در منطقه حضور دارند. همچنین یک فروند بالگرد برای انجام پایش هوایی به منطقه اعزام شد که هم اکنون در آسمان منطقه است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار