۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲

خلیج فارس دوباره طوفانی می شود

خلیج فارس دوباره طوفانی می شود
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: آبهای شمال غرب خلیج فارس روز سه شنبه هفته جاری دوباره طوفانی و مواج می شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۲۳۹۹

محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: آبهای شمالی خلیج فارس تحت تاثیر سامانه ناپایدار جنوبی، مواج و طوفانی است و پیش بینی می شود، ارتفاع موج تا دومتر برسد.

وی گفت: سواحل خوزستان و آبهای خلیج فارس مه آلود و دید افقی کمتر از 100متر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به نامساعد شدن شرایط جوی در شمال خلیج فارس تا پایان هفته جاری از شناورهای دریایی و صیادی خواست سفرهای خود را تا بهبود وضعیت جوی به تعویق بیندازند.

سبزه زاری ازعموم دریانوردان خوزستانی خواست، اطلاعات هواشناسی را به صورت آنلاین ازطریق گوشی های همراه خود دریافت کنند.

در پاییز امسال این هشتمین بار است که آبهای شمال غرب خلیج فارس به علت شرایط نامساعد جوی ، متلاطم و مواج می شود.

هواشناسی خوزستان پیش بینی کرد ازروز سه شنبه با فعالیت سامانه بارش زا ، شهرهای آبادان ، خرمشهر ، اروندکنار ، ماهشهر و هندیجان هوایی بارانی ومه آلود را تجربه خواهند کرد واحتمال آبگرفتگی معابر عمومی شهرهای ساحلی خوزستان نیزوجود دارد.

مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز در اطلاعیه ای از دستگاههای اجرایی شهرهای ساحلی خوزستان خواست تدابیرلازم را برای پیشگیری از حوادث احتمالی ناشی از بارندگی های سیل آسا وطغیان رودخانه ها و مسیل ها اتخاذ کنند.

شهرهای ساحلی خوزستان در پاییزامسال شاهد بارندگی های سیل آسا و آبگرفتگی معابرعمومی و چند روز تعطیل مدارس بودند.

بارش های بابرکت پاییزی بسیاری ازرودخانه های کم رمق وبی جان جنوب خوزستان از جمله رودخانه زهره  وکارون را حیاتی دوباره بخشید ومیزان آلودگی ها و ریزگردها بشدت کاهش داد.

با این حال صیادان خوزستانی ازتداوم شرایط نامساعد جوی و نرفتن به صیدگاههای خلیج فارس ناخرسند هستند چون تنها منبع درآمد ومعیشت آنان با مخاطرات جدی روبرو شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار