۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶

افزایش حجم عملیات کانتینری در بندر شهید رجایی

افزایش حجم عملیات کانتینری در بندر شهید رجایی
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طی هفت ماه سال جاری تعداد کانتینرهای جابه جا شده در بندر شهید رجایی به عنوان اصلی ترین بندر کانتینری ایران به مرز یک میلیون و ۲۰۰ هزار TEU رسید.
کد خبر: ۸۲۳۹۷
به گزارش مانا، اله مراد عفیفی پور درباره عملکرد کانتینری بندر شهید رجایی از ابتدای سال۹۷ تا آبان ماه جاری، اظهار داشت: در این دوره زمانی، در مجموع یک میلیون و ۱۸۸ هزار و ۱۰۸ TEU کانتینر در این بندر تخلیه و بارگیری شد.
وی افزود: از مجموع ۸۸۳ هزار و ۹۸۲ TEU کانتینر پر تخلیه و بارگیری شده، عملیات جابه جایی ۲۲۰ هزار و۵۲۳ TEU محموله ترانزیتی به انجام رسید.
عفیفی پور در خصوص عملیات ترانشیپ از بندر شهید رجایی نیز گفت: حجمی بالغ بر ۱۴۶ هزار و ۳۶۷ TEU از طریق اصلی ترین بندر کانتینری ایران به سایر بنادر منطقه ترانشیپ شده است.
وی خاطرنشان کرد: طی دوره زمانی هفت ماهه، ۲۱۸ هزار و ۷۶۲ TEU کانتینر حامل کالاهای صادراتی و ۲۵۸ هزار و ۱۴۵ TEU کانتینر وارداتی جابه جا شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به بهره مندی بندر شهید رجایی از پیشرفته ترین پایانه های کانتینری و برخورداری از تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری، تصریح کرد: بندر شهید رجایی هم اکنون با ظرفیت سالیانه حدود شش میلیون TEU به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران محسوب می شود که جابجایی بیش از ۸۰ درصد کالاهای کانتینری درسطح کشور را بر عهده دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار