۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴

دو سوم از سفارشات ساخت LNGبرها واقعی نیست!

دو سوم از سفارشات ساخت LNGبرها واقعی نیست!
شرکت مالک کشتی های LNGبر نروژی مدعی است، سفارشات ساخت LNGبرها واقعی نبوده و بر اساس پیش بینی کارشناسان این حوزه از سال 2018 تا سال 2021 سالانه تنها 91 متریک تن به ظرفیت ناوگان موجود افزوده خواهد شد.
کد خبر: ۸۲۳۸۶
به گزارش گروه بین الملل مانا، در فضای محافظه کارانه‌ بخش LNGبرها، بر اساس ادعای یک شرکت نروژی مالک کشتی‌های LNGبر به نام آویلکو (Awilco)، دو سوم از سفارشات ساخت این نوع کشتی‌ها غیرواقعی بوده است.
تا این مقطع از سال 2018، تعداد 42 فروند کشتی LNGبر برای ساخت سفارش داده شده است که بر اساس آخرین گزارش آویلکو در پایان سه ماهه سوم سال 2018، حدود 27 مورد از آن صوری بوده است.
اساساً بخش LNG بازار مقطعی کوچکی دارد که با سازه‌های گران‌قیمت و قراردادهای طولانی مدت چهارچوب امنی برای فعالیت محسوب می‌شود. با این وجود، با ورود بازیگران جدید به این بازار در سال‌های اخیر، نرخ کرایه حمل مقطعی در مقابل نرخ قرارداد بلند مدت به طور چشمگیری تغییر کرده است.
بنا به اظهارات آویلکو، سفارشات ساخت فعلی کشتی‌های LNGبر که بیش از 100 هزار میلیون مترمکعب (به استثنای FSRUها و FLNGها) است، شامل 93 فروند کشتی می‌شود که تنها 37 فروند از آن‌ها برای بستن قرارداد دردسترس هستند.
این مالک نروژی در نوامبر 2018 اعلام کرد: علیرغم اینکه لیست سفارشات ساخت تقریباً 20 درصد از ناوگان موجود را در بر می‌گیرد، تحلیل‌گران بازار پیش‌بینی می‌کنند، بر اساس برنامه زمانی از سال 2018 تا 2021 سالانه تنها 91 متریک تن ظرفیت جدید به ناوگان LNGبر اضافه شود که نسبت به تناژ فعلی و آنچه در لیست سفارشات ساخت دیده می‌شود بسیار ناچیز است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار