۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱

آبهای بوشهر برای ترددهای دریایی نامساعد است

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به متلاطم بودن خلیج فارس و ارتفاع موج دریا تا سه متر گفت: خلیج فارس در استان بوشهر کاملا مواج و متلاطم و شرایط برای ترددهای دریایی نامساعد است.
کد خبر: ۸۲۳۷۷

فرج اله شکوهی‌پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به سرعت وزش باد در استان بوشهر و ابهای خلیج فارس اظهار داشت: در هنگام وزش تندباد، خلیج فارس و سواحل استان مواج و متلاطم خواهد بود.

وی با اشاره به تغییر جهت باد به شمال غربی در استان بوشهر افزود: انتظار می رود از ظهر فردا بر سرعت وزش این جریانات افزوده و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه وجریانات شمال غربی با شدت بیشتری ادامه یابد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهراز متلاطم شدن خلیج فارس خبرداد و بیان کرد: همزمان با خروج سامانه بارشی یک توده هوای پرفشار و نسبتا سرد بر جو استان حاکم می شود که در پی آن انتظار می رود به تدریج وزش جریانات نسبتا شدید شمال غربی بر روی خلیج فارس آغاز و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه با شدت بیشتری ادامه یابد.

شکوهی‌پور افزود: بر این اساس از عصر روز شنبه تا عصر روز دوشنبه آینده به سبب وزش باد شدید شمال غربی خلیج فارس کاملا مواج و متلاطم و شرایط برای ترددهای دریایی نامساعد است.

وی با اشاره به وزش باد در استان بوشهر خاطر نشان کرد: جهت وزش باد در استان بوشهر غالباً شمال شرقی تا جنوب شرقی با سرعت 16 تا 40 کیلومتر در ساعت و در هنگام وزش تندباد بیش از 70 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر، ارتفاع موج دریای خلیج فارس در استان بوشهر را 90 تا 180 سانتیمتر دانست و گفت: ارتفاع موج دریا در هنگام وزش تندباد لحظه ای تا 270 سانتیمتر و صبح فردا 60 تا 120 سانتیمتر گاهی تا 150 سانتیمتر افزایش می‌یابد.

شکوهی‌پور بیان کرد: زمان مد اول دریا فردا در بندر بوشهر 01:10 دقیقه بامداد، جزر اول ساعت 09:57 ، مد دوم ساعت 17:43 و جزر دوم ساعت 21:08 خواهد بود..

ارسال نظرات
آخرین اخبار