۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳

سفر معاون اول رئیس جمهور به استان خوزستان

با سفر معاون اول رئیس جمهور به استان خوزستان چندین طرح با اعتباری بالغ بر ده هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۲۳۳۹

به گزارش خبرنگار مانا، دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری که صبح امروز دوشنبه برای سفری دوروزه به خوزستان و افتتاح چند طرح عمرانی و صنعتی وارد شهر بندری آبادان شد و در بدو ورود در فرودگاه آبادان مورد استقبال استاندار خوزستان، جمعی از نمایندگان مجلس ومدیران منطقه آزاد اروند قرار گرفت.

جهانگیری در نخستین گام از سفر خود به خوزستان در مراسمی با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو خط دوم آبرسانی به 78روستای آبادان از محل طرح غدیر را با اعتباری بالغ بر 90 میلیارد ریال افتتاح کرد.

معاون اول رئیس جمهوری همچنین در سفر به خرمشهر طرح آبرسانی به 13روستای خرمشهر را با اعتباری بالغ بر 80میلیارد ریال به بهره برداری رساند.

با بهره برداری ازاین دوطرح آبرسانی، کیفیت آب مصرفی روستاهای خرمشهر و آبادان بهبود می یابد.

جهانگیری همچنین از بخش های منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند نیزبازدید ودرجریان طرح های در حال اجرا در این منطقه قرار گرفت.

معاون اول رئیس جمهوری در مراسم بهره برداری از طرح های آبرسانی به روستاهای خرمشهر و آبادان گفت: بهبود کیفیت آب شهرهای آبادان وخرمشهر از اولویت های اصلی دولت است و برای حل مشکل آب این مناطق برنامه ای در دست اقدام دارد.

جهانگیری به اجرای پروژه سدسلولی بر روی رودخانه بهمشیر که به منظور جلوگیری از ورود آب شور دریا(خلیج فارس) در نزدیکی دهانه آباره بهمنشیر ساخته شده است اشاره کرد و افزود: با ساخت این سد امکان آبیاری نخلستان های حاشیه اروند و بهمنشیر فراهم می شود.

وی بهبود کیفی آب کارون را نیز از برنامه های درازمدت دولت بیان کرد وافزود: باید جلوی آلودگی این رودخانه که حیات خوزستان وابسته به آن است گرفته شود.

جهانگیری به موقعیت ویژه بنادر خرمشهر و آبادان اشاره کرد وافزود: این بنادر باید به قطب تجارت کشور تبدیل شوند هر چند درسال های اخیر تلاش ها و طرح های خوبی برای احیاء این دو بندر انجام شده است.

معاون اول رییس جمهور ساعاتی پیش آبادان را به مقصد اهواز ترک کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار