۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
قائم مقام مدیرکل حمل و نقل اتحادیه اروپا:

همکاری با ایران را در چارچوب توافق‌های قبلی ادامه می دهیم

همکاری با ایران را در چارچوب توافق‌های قبلی ادامه می دهیم
علی‌رغم تحریم‌های ناعادلانه آمریکا مشکلی بین ایران و اتحادیه اروپا وجود ندارد.
کد خبر: ۸۲۳۳۴
به گزارش خبرنگار مانا قائم‌مقام مدیرکل حمل‌ونقل اتحادیه اروپا و رئیس هیئت اروپایی حاضر در سمینار آموزشی لجستیک و زنجیره حمل‌ونقل طی سخنانی گفت: با سفر خانم موگرینی در سال 2016 توافقنامه خوبی برای همکاری در زمینه شهری و هوایی در ایران منعقد شده و ما در چارچوب این توافق‌نامه همکاری‌های خود را ادامه می‌دهیم.
خانم ماجا باکران در ادامه با بیان اینکه 80 درصد حمل‌ونقل جهان از طریق دریا انجام می‌شود افزود: همکاری کشور‌های آسیایی نمی‌تواند با اتحادیه اروپا متوقف شود و ما تلاش می‌کنیم حمل‌ونقل بین آسیا و اروپا در سطح بسیار عالی ادامه داشته باشد.
وی با اشاره به مزیت‌های لجستیک یادآور شد با زنجیره لجستیک حمل‌ونقل به رشد و توسعه می‌رسد و این در پایداری رشد اقتصادی و مسائل زیست‌محیطی دریایی بسیار مؤثر خواهد بود.
قائم‌مقام مدیرکل حمل‌ونقل اتحادیه اروپا خواستار ارتقاء امنیت حمل‌ونقل دریایی در جهان شد و گفت: تنها در صورت رقابت سالم می‌توان به توسعه حمل‌ونقل جهانی کمک نمود؛ و بخش خصوصی می‌تواند در این خصوص بسیار مؤثر باشد.
خانم ماجا باکران ادامه داد: در این سمینار دو روزه مسائل مختلف حمل‌ونقل بین ایران و اروپا مورد بررسی قرار می‌گیرد. تا در زمینه توسعه بین ایران و اتحادیه اروپا به نتایج مثبتی دست پیدا کنیم.
خانم ماجا باکران قائم‌مقام مدیرکل حمل‌ونقل اتحادیه اروپا در حاشیه این مراسم طی سخنانی گفت: با وجود تحریم‌هایی ناعادلانه آمریکا و محدودیت‌های این کشور مشکلی بین ایران و اتحادیه اروپا به وجود نخواهد آمد.
وی تصریح کرد: وزرای اتحادیه اروپایی از این محدودیت‌ها اظهار تأسف کردند و البته هنوز روند کار قابل پیش بینی نیست.
قائم‌مقام مدیرکل حمل‌ونقل اتحادیه اروپا اظهار داشت: با دیجیتالی شدن فعالیت کشتیرانی در جهان حمل و نقل دریایی بیش از پیش تسهیل خواهد شد و امیدواریم همکاری‌های خود را توسعه دهیم.
وی حضور کارشناسان ایرانی و اتحادیه اروپایی را زمینه‌ای برای همکاری‌های دو جانبه دانست.
ارسال نظرات
آخرین اخبار