۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰

حمل‌ونقل دریایی قلب لجستیک زنجیره تأمین است

حمل‌ونقل دریایی قلب لجستیک زنجیره تأمین است
استراتژی سازمان بنادر در حوزه توسعه اقتصادی ارتقاء بخش حمل‌ونقل دریایی به عنوان قلب لجستیک زنجیره تأمین است.
کد خبر: ۸۲۳۳۳
به گزارش خبرنگار مانا معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در سمینار آموزشی لجستیک و زنجیره حمل‌ونقل گفت: همواره قدرت‌های بزرگ دریایی در گذشته و حال سعی کرده‌اند در این منطقه فعالیت داشته باشند زیرا بیش از 50 درصد ذخایر نفت و گاز دنیا در این منطقه قرار دارد.
محمدعلی حسن‌زاده با اشاره به نقش عمده کشتیرانی بازرگانی در منطقه گفت: کریدور‌های ترانزیتی همواره در مسیر ایران وجود داشته و کالا‌های ترانزیتی را جابه‌جا می‌کرده‌اند و جاده ابریشم در ایران در محدوده چابهار و بندر هرمز قرار داشته است.
وی افزود: هم‌اکنون این دو بندر به عنوان هاب ترانزیتی نقش مهمی ایفا کرده و کالا‌ها را به سایر نقاط دنیا ترانزیت می‌کند.
وی با اشاره به نقش مهم ایران در عرصه تجارت تصریح کرد: بندر چابهار فرصت بسیار مناسبی برای اتحادیه اروپاست.
حسن‌زاده با بیان اینکه ایران پتانسیل جابه‌جایی 100 میلیون تن کالا در کریدور‌های ترانزیتی را دارد، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی چشم‌اندازی را ترسیم کرده که در بازه زمانی 10 ساله توسعه اقتصادی برای کشور فراهم شود.
وی اظهار داشت: استراتژی سازمان بنادر در حوزه توسعه اقتصادی، ارتقاء بخش حمل‌ونقل دریایی به عنوان قلب لجستیک زنجیره تأمین است.
وی با اشاره به ایجاد چهار شهرک لجستیکی در کشور افزود: استفاده از دیپلماسی در بخش دریایی و ارتقاء ایمنی دریانوردی از اجزای مهم و کلیدی برای توسعه اقتصادی و بازرگانی کشور است.
حسن‌زاده در خصوص اهمیت استفاده از نرم‌افزار‌ها و استارتاپ‌ها گفت: استفاده از این نرم‌افزار‌ها می‌تواند ما را به هدف ایجاد بنادر هوشمند نزدیک کند.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون 3.9 درصد از GDP کشور سهم بخش دریایی است، گفت: هدف ما در سند توسعه دریایی رسیدن به سهم 7 درصد از GDP در افق 2025 است.
وی در خصوص اشتغال در حوزه دریایی نیز افزود: هم‌اکنون 3.1 درصد اشتغال کشور از بخش دریاست که امیدواریم با تمرکز دولت و سایر نهاد‌ها اشتغال در این بخش افزایش یابد.
حسن‌زاده تصریح کرد: سال گذشته کمتر از 300 میلیون تن عملیات در بنادر کشور انجام شده که از نظر ارزشی 60 درصد کشور وابسته به حمل‌ونقل دریایی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار