۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵

تکانی مثبت در نرخ حمل شناورهای LNG

تکانی مثبت در نرخ حمل شناورهای LNG
نرخ حمل و نقل با شناور LNG به دنبال افزایش فعالیت مالکان در بازار قوتی دوباره و مستمر گرفت.
کد خبر: ۸۲۳۲۶
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از Golar LNG، افزایش تولید LNG آمریکا، راه اندازی Yamal T۲، تقاضای قدرتمند آسیا و تن مایل روزافزون بسیاری از چارتر‌های ماهانه و سالانه را تشویق به تکانی مثبت و پایدار در بازار کرد.
بر اساس این گزارش، میزان در دسترس بودن شناور‌ها کاهش و نرخ‌ها در مقایسه با آمار ۲۰۱۷ میلادی با افزایش همراه شده است. افزون بر آن، میزان فعالیت در ماه‌های تابستان و پیش از سپتامبر کاهش یافت و بار دیگر به موجب افزایش تقاضا و بالا رفتن قیمت نفت که محرکی برای افزایش نرخ حمل و نقل LNG، شاخص‌ها و نرخ‌های فوری بود، جانی دوباره گرفت و به ۱۰۰ هزار دلار در روز رسید.
این گزارش ضمن اشاره به تحویل شناور‌های جدید ادامه داد: روند تحویل شناور‌ها کند است و از نظر تجاری شاخص‌های قیمت در حوزه پاسفیک در مقایسه با آتلانتیک برای نخستین بار از سه ماهه سوم ۲۰۱۴ میلادی تاکنون پیشی گرفته است. قیمت گاز اروپا، ژاپن و کره جنوبی سه ماهه سوم را به ترتیب با رشد ۸۶ و ۴۳ درصدی در مقایسه سال به سال به پایان رساندند. چارتر زمانی برای شناور‌های TFDE و شناور‌های بخار به ترتیب به ۴۸.۱۰۰ و ۱۱ هزار دلار رسید. افزون بر آن Golar LNG، نرخ روزانه چارتر زمانی را در سه ماهه سوم سال جاری میلادی ۴۱.۲۰۰ هزار دلار اعلام کرد که از مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ثبت ۱۳.۳۰۰ هزار دلار رشد ۲۱۰ درصدی و در مقایسه با سه ماهه دوم ۲۰۱۸ میلادی افزایش ۱۱۰ درصدی (۱۹.۶۰۰ هزار دلار) را نشان می‌دهد.
شرکت کشتیرانی Golar LNG در ادامه گفت: تجارت LNG که در حال حاضر جابه جایی آمریکا اصلی‌ترین سهم آن را در دست گرفته تا سال ۲۰۲۰ میلادی با افزایش ۱۰ درصد سالانه به ۳۸۸ میلیون تن خواهد رسید.
تحلیل این صنعت نیز نشان می‌دهد میزان تقاضای تن مایل تا سال ۲۰۲۰ افزایش قابل توجه ۴۰ درصدی را در کارنامه خود ثبت خواهد کرد. در این میان رشد پنج درصدی ناوگان در سال مذکور نمی‌تواند پاسخگوی میزان تقاضا باشد و کمبود ۳۰ تا ۴۰ فروندی شناور‌ها باید مرتفع گردد. امروزه تعداد شناور‌های در دسترس کاهش یافته و امکان ثبت سفارش برای تحویل تا ۲۰۲۱ میلادی وجود ندارد.
همانطور که شرکت کشتیرانی Golar پیش از این نیز در همکاری با مالکان بر ایجاد ساختاری محکم متمرکز شده و به سرمایه گذاران حمل و نقل LNG اجازه می‌دهد تا بیشتر در معرض این بازار قرار بگیرند. 
شایان ذکر است، نرخ‌های کشتیرانی LNG طی ماه سپتامبر افزایش قابل توجهی را تجربه کرد که می‌تواند در سال آتی نیز به دنبال افزایش تولید تاسیسات جدید همین روند ادامه داشته باشد. این درحالی است که تناژ عرضه با میزان تقاضا اختلاف دارد.
رویترز نیز در گزارشی اخیر نوشت: نرخ حمل و نقل با شناور LNG از حوزه آتلانتیک به آسیا طی هفته گذشته از ۹۰ هزار دلار در روز به ۹۵ هزار دلار رسید و حتی از ۷۵ هزار دلار در روز پایانی آگوست نیز پیشی گرفت. بدین ترتیب نرخ‌های حمل و نقل که در حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار در روز از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ میلادی متغیر بود به یکباره و به موجب افزایش حمل و نقل LNG از ترمینال‌های جدید آمریکا و روسیه بالا گرفت و میزان افزایشی تقاضا در چین بر آن تاثیری مثبت گذاشت.
برچسب ها: LNG نرخ افزایش 2019
ارسال نظرات
آخرین اخبار