۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹

همکاری مشترک شرکت های تانکری با سازندگان اسکرابر

همکاری مشترک شرکت های تانکری با سازندگان اسکرابر
شرکت های تانکری با نزدیک شدن موعد اجرایی شدن قانون محدودیت انتشار سولفور 2020، اقدام به سرمایه گذاری مشترک در شرکت های سازنده اسکرابر کرده اند تا به این ترتیب تأمین این تجهیزات را برای ناوگان خود به صرفه کنند.
کد خبر: ۸۲۳۱۶
به گزارش گروه بین الملل مانا، شرکت دانمارکی پیشرو در صنعت حمل فرآورده‌های نفتی، به نام Torm اعلام کرد: بخشی از سهام شرکت تولیدکننده اسکرابر را خریده است. این آخرین مالکی است که پیش از رسیدن موعد اجرای قانون محدودیت انتشار سولفور 2020 نسبت به خرید سهام یک تأمین‌کننده اقدام کرده است. این اقدام به شرکت Torm امکان تأمین اسکرابر با قیمت‌های ترجیحی را می‌دهد که خود منجر به افزایش مزیت رقابتی این شرکت می‌شود.
اکنون شرکت Torm داری 28 درصد از سهام شرکت تولیدی ME چین بوده که خود حاصل سرمایه‌گذاری مشترک شرکت تولید اسکرابر ME دانمارک و شرکت کشتی‌سازی دولتیِ یارد کشتی‌سازی گوانجو است.
مدیرعامل Torm اعلام کرد: این اقدام استراتژیک تأمین اسکرابر با صرفه اقتصادی را برای ما مقدور می‌سازد. به هر حال سرمایه‌گذاری مشترک ما با شرکتی است که پتانسیل این را دارد که به تولیدکننده بسیار بزرگ اسکرابر در جهان تبدیل شود.
شرکت Torm تعداد 16 اسکرابر از این سرمایه‌گذاری مشترک سفارش داده و نامه‌ای جهت سفارش 18 دستگاه دیگر نیز ارائه داده است. روی هم رفته، این قراردادها با میانگین هزینه سرمایه بالغ بر دو میلیون دلار به ازای هر کشتی، نیمی از ناوگان Torm را تجهیز می‌کند.
رئیس بخش فنی شرکت Torm نیز گفت: علاوه بر صرفه اقتصادی این سرمایه‌گذاری مشترک، این اقدام به ما امکان تأمین اسکرابرهای با کیفیت بالا را می‌دهد که با نزدیک شدن به موعد اجرای قانون 2020 برای برخی از مالکان دغدغه مهمی به شمار می‌رود.
Torm اولین شرکت مالک کشتی تانکر نیست که وارد کسب و کار تولید اسکرابر شده است بلکه در ماه ژوئن، شرکت تانکری Frontline تحت مالکیت جان فردریکسن، 20 درصد از سهام شرکت تولید اسکرابر Feen Marine را خرید و سفارش ساخت 14 دستگاه اسکرابر را با قیمت ثابتی که برای سفارشات بالای 22 دستگاه لحاظ می‌شد، صادر کرد. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار