۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸

ورود دو سامانه بارشی به استان های ساحلی خلیج فارس

ورود دو سامانه بارشی به استان های ساحلی خلیج فارس
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به متلاطم شدن خلیج فارس از اوائل هفته آینده گفت: سامانه بارشی جدیدی از روز شنبه 19 آبان وارد استان بوشهر و ضمن تشدید و تقویت ناپایداری‌های جوی سبب متلاطم شدن خلیج فارس می‌شود.
کد خبر: ۸۲۳۰۸

فرج‌اله شکوهی‌پوردر گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به بارش باران همراه با وزش باد در استان بوشهر اظهار داشت:بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد، در برخی از نقاط استان بویژه بر روی دریا و نوار ساحلی تا اواخر هفته جاری پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: به سبب وزش باد و گاهی تندبادهای لحظه ای، خلیج فارس در استان بوشهر بویژه قسمتهای شمالی و مرکزی در برخی ساعات مواج و متلاطم می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر جهت وزش باد را غالباً جنوب شرقی تا شمال شرقی گاهی شمال غربی با سرعت 10 تا 34 گاهی تا 42 و از فردا در مناطق شمالی و مرکزی گاهی بیش از 46 کیلومتر در ساعت دانست.

شکوهی‌پور بیان کرد: طی 24 ساعت آینده ارتفاع موج دریا 60 تا 120 گاهی تا 150 سانتی متر و از فردا در سواحل شمالی و مرکزی استان بوشهر گاهی بیش از 180 سانتیمتر افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت 02:52 بامداد، مد اول دریا ساعت 08:49 ، جزر دوم ساعت 14:09 و مد دوم 20:43 خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از ورود دو سامانه بارشی در هفته  آینده خبرداد و گفت: بر اساس بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی جوی ضمن اینکه بارندگی‌ها متاثر از سامانه بارشی فعال در خلیج فارس به تناوب تا پایان هفته جاری ادامه دارد، پیش‌بینی می‌شود هفته آینده جو استان به طور متوالی تحت تاثیر دو سامانه بارشی قرار گیرد و آسمان استان به تناوب ابری و بارانی باشد.

شکوهی‌پور با بیان اینکه از روز شنبه 19 آبان با ورود سامانه بارشی اول، موج جدیدی از بارندگیها در سطح استان آغاز می‌شود خاطر نشان کرد: بتدریج طی روزهای یکشنبه و دوشنبه ضمن تشدید و تقویت ناپایداری های جوی، بارندگی به صورت رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد در سطح استان ادامه خواهد یافت.

وی تاکید کرد: همزمان با ناپایداری‌های جوی طی هفته آینده، به سبب وزش باد شدید و گاهی تندبادهای لحظه ای خلیج فارس به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود که توصیه می شود در هنگام دریانوردی ملاحظات ایمنی مد نظر قرار گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار