۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱

تحریم‌ها بی‌تأثیر در ارسال محموله‌ دانه‌های روغنی از آمریکا به ایران

تحریم‌ها بی‌تأثیر در ارسال محموله‌ دانه‌های روغنی از آمریکا به ایران
در هفته نخست نوامبر 2018 سیزدهمین کشتی حامل دانه های روغنی آمریکا را به مقصد ایران ترک کرد. در سال 2018 تاکنون 873 هزار و 420 تن محموله دانه روغنی از آمریکا به ایران ارسال شده است.
کد خبر: ۸۲۳۰۷
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از بلومبرگ، برای دومین بار در این هفته (هفته اول نوامبر) یک کشتی فله‌بر حامل دانه‌های روغنی منطقه شمال غرب پاسیفیک در آمریکا را به مقصد ایران ترک کرد. این کشتی فله‌بر به نام «Sealady» یکم نوامبر 2018 از ترمینالی متعلق به شرکت مواد غذایی Bunge و شرکت Itochu خارج شد. بر اساس آمار بخش کشاورزی آمریکا و اطلاعات مربوط به رهیابی کشتی‌ها که توسط بلومبرگ جمع آوری شده، این کشتی در مسیر خود از واشنگتن می‌گذرد و در نهایت به بندر امام خمینی( ره) در ایران می‌رسد.
این در حالی است که روز دوشنبه (5 نوامبر 2018)، آمریکا بار دیگر تحریم‌ها علیه ایران را در زمینه انرژی، کشتیرانی و بانکداری از سر گرفت. تحریم‌هایی که در سال 2015 در پی توافق هسته‌ای برداشته شده بود این‌بار به عنوان دور دوم تحریم‌ها علیه این کشور توسط رئیس جمهور آمریکا اعمال شد. تحریم‌های آمریکا محموله‌های کشاورزی را در بر نمی‌گیرد.
کشتی به بزرگی 56 هزار و 951 متریک تن حامل دانه‌های روغنی، سیزدهمین محموله‌ای است که از ماه ژوئیه تاکنون از ایالات متحده (محدوده شمال غرب پاسیفیک) به مقصد ایران حرکت کرده است. 10 مورد از این محموله‌ها از می‌سی‌سی‌پی بارگیری شده‌اند در حالی‌که سه مورد دیگر از شمار غرب پاسیفیک بوده‌اند.
در سال 2018، از آغاز جنگ تجاری آمریکا با چین یعنی ژوئیه این سال، ایالات متحده تاکنون 873 هزار و 420 تن دانه روغنی به ایران ارسال کرده است. آمریکا به‌طور روز افزون فروش محصولات دانه‌های روغنی خود به کشورهایی چون آرژانتین، مصر و ایران را افزایش می‌دهد تا بتواند جای خالی چین را که بزرگترین مصرف کننده جهان بود، تا حدودی پر کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار