۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
میگوهای نظافتچی پوست و دهان را پاکسازی می کنند و از جلبک ها و حشرات و آلودگی های پوست ماهی نیز تغذیه می کنند.
کد خبر: ۸۲۲۹۴

به گزارش مانا، میگو گونه‌ای از سخت پوستان آبزی است که در بیشتر آبهای جهان اعم از آب شور و آب شیرین یافت می‌شود. میگو یک منبع غذایی برای موجودات دریایی است. میگوها می توانند رو به عقب شنا کنند. آنها مقاومت بالایی در برابر مواد سمی در مناطق آلوده دارند. میگو به صورت گسترده‌ای توسط انسان‌ها به عنوان ماده غذایی استفاده می‌شود. همانند سایر خوراک‌های دریایی میگو سرشار از کلسیم، ید، و پروتئین است. همچنین میگو دارای ۱۲۲ تا ۲۵۱ میلی گرم کلسترول ( بسته به روش آماده سازی ) است. مصرف میگو به علت اثر بر روی سیستم گردش خون انسان سالم ارزیابی می‌شود.

در عکس پیش رو یک میگوی نظافتچی را در حالی می بینید که بر روی صورت مارماهی رنگینی قرار گرفته است. باید بدانید میگوهای نظافتچی موجودی دریایی و همه چیزخوارند که از انگل ها، پارازیت ها و بافت های مرده ماهی ها تغذیه می کنند و دقیقا از همین رو «نظافتچی» نام گرفته اند. ماهی بی حرکت می ایستد تا میگوی نظافتچی کارش را به پایان برساند.

در این جا نیز لحظه ای از رابطه دو طرفه و مفید میگوی همه چیز خوار و مارماهی رنگین را می بینید: این میگوها بدن مارماهی را از وجود حشرات و جلبک ها پاک کرده و در عوض، از غذایی مجانی و بی دردسر نهایت لذت را می برند. 

میگوی نظافتچی

ارسال نظرات