۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱

تاثیر کم توجهی در توسعه حمل و نقل به دیگر بخش های کشور

بی توجهی به حمل و نقل سایر بخش های کشور را نیز تحت الشعاع قرار می دهد.
کد خبر: ۸۲۲۹۲

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه چنانچه زیرساخت های لازم برای حمل و نقل کشور بر اساس مطالعات آمایش سرزمینی آماده می شد، امروز با مشکل مواجه نمی شدیم، گفت: این مسئله بعد از انقلاب تا حدودی مورد توجه قرار گرفت اما پس از آن مورد بی توجهی قرار گرفت.

علیم یار محمدی افزود: متاسفانه بی توجهی به حمل و نقل سایر بخش های کشور را نیز تحت الشعاع خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: برنامه های توسعه ای همواره بر اساس شرایط کشور و منطقه تهیه شده است اما اتفاقات منطقه و جهان برنامه های کشور را تحت الشعاع قرار داده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکثر کشورهای دنیا برای توسعه زیرساخت های حمل و نقلی از ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی استفاده می کنند، اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی مورد توجه قرار گرفت اما خروج آمریکا از برجام و سایر مسائل باعث بی اعتمادی سرمایه گذاران خارجی شد در نتیجه حرکت توسعه در این بخش کند و موجب شده پروژه های بزرگ حمل و نقل در بخش های دریایی، ریلی، هوایی و جاده ای با موفقیت همراه نباشد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه توسعه کشور در کلیه زمینه ها باید بر اساس مطالعات آمایش سرزمینی صورت گیرد، گفت: برای این امر باید از کلیه ظرفیت های داخلی و خارجی بهره ببریم و علاوه بر تقویت تکنولوژی ساخت داخل باید از امکانات خارجی هم استفاده کنیم.

یار محمدی با بیان لزوم تکمیل شبکه ریلی کشور افزود:  کلیه مناطق کشور باید به شبکه ریلی متصل باشد.

وی خاطر نشان کرد: موقعیت ژئوپلتیکی ایران در دنیا و خاورمیانه کم نظیر است و با توجه به این موقعیت می توانیم ریل و بنادر خود را تقویت کنیم.

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان لزوم تقویت زیرساخت های حمل و نقلی کشور گفت: سایر برنامه های توسعه ای کشور وابسته به توسعه زیرساخت های حمل و نقلی کشور هستند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در توسعه محور شرق کشور و توسعه سواحل مکران افزود: با توسعه سواحل مکران ما با حدود چهار میلیارد از مردم کره زمین ارتباط برقرار می کنیم ضمن اینکه این سواحل پتانسیل لازم برای توسعه صنعت گردشگری، شیلات و جمعیت را دارد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورایی اسلامی با بیان اهمیت سرمایه گذاری ها در مناطقی که امکان توسعه و بستر سازی برای اشتغال را دارند، گفت: دولت زمانی در برنامه های خود موفق خواهد بود که بتواند 15 درصد از محصولات تولیدی کشور را صادر کند.

وی در پایان تصریح کرد: به این منظور و جهت اشتغالزایی در کمیسیون عمران مجلس تلاش بسیاری جهت صدور خدمات مهندسی به نقاط مختلف دنیا و همسایگان کشور صورت گرفته است.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار