۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵

کانال پاناما در ترانزیت کانتینربر رکورد زد

کانال پاناما در ترانزیت کانتینربر رکورد زد
کانال پاناما سال مالی ۲۰۱۸ خود را با ثبت رکورد تناژ ۴۴۲.۱ میلیون تن (سیستم اندازه گیری جهانی پاناما/ PC/ UMS) و رشد ۹.۵ درصدی در مقایسه با سال گذشته به پایان رساند.
کد خبر: ۸۲۲۸۳
به گزارش گروه بین الملل مانا، سال مالی کانال پاناما در ۳۰ سپتامبر در حالی به پایان رسید که حجم تناژ از ۴۲۹.۴ میلیون تنی پیش بینی شده برای کل سال فراتر رفت و با رشد ۹.۵ درصدی به ۴۴۲.۱ میلیون PC/UMS تن رسید. 
بر اساس این گزارش، بخش کانتینری بیشترین سهم را در ترانزیت تناژ بار از کانال پاناما به خود اختصاص داد و به ۱۵۹ میلیون PC/UMS تن رسید که ۱۱۲.۶ میلیون تن آن از کانال توسعه یافته پاناما عبور کرد. 
تانکر‌ها شامل شناور‌های حمل LNG و LPG دومین سهامدار تناژ با ۱۳۰.۳ میلیون PC/UMS تن بودند. بخش بعدی شناور‌های حمل کالای فله بود که توانستند جابه جایی بار را به ۷۳.۷ میلیون PC/UMS تن برسانند و پس از آن شناور‌های حمل خودرو با ۴۹.۵ میلیون PC/UMS تن قرار گرفتند.
در همین راستا می‌توان تجارت در راه‌های اصلی را برای سال مالی ۲۰۱۸ کانال پاناما بررسی کرد. بیشترین سهم تجارت به مسیر کرانه شرقی آمریکا-آسیا با ۳۳ درصد تعلق گرفت و کمترین میزان از آن تجارت بین ساحلی آمریکای جنوبی با پنج درصد شد. در این طیف مسیر‌های کرانه شرقی آمریکا- کرانه غربی آمریکای جنوبی، کرانه شرق آمریکا- کرانه غربی آمریکای مرکزی، اروپا- کرانه غربی آمریکای جنوبی به ترتیب ۱۳، ۷ و شش درصد از تجارت دریایی از طریق کانال پاناما را به خود اختصاص دادند.
 
پاناما در ترانزیت کانتینربر رکورد زد
 
اصلی‌ترین فعالان سال مالی ۲۰۱۸ میلادی آمریکا، چین، مکزیک، شیلی و ژاپن اعلام شدند. ۶۸ درصد از حجم کلی ترانزیت بار از طریق کانال نیز یا از مبدا آمریکا بود یا از مقصد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار