۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸

تمرکز بر سفارش تانکر؛ افزایش ارزش دارایی

تمرکز بر سفارش تانکر؛ افزایش ارزش دارایی
توجه فعالان بازار کشتی سازی به ثبت سفارش بالای تانکرها در مقایسه با شناورهای حمل فله خشک در ماه های آتی ارزش دارایی ها را به طور قابل توجهی با رشد همراه می سازد.
کد خبر: ۸۲۲۷۷
به گزارش گروه بین الملل مانا، طی روز‌های گذشته، طغیانی دیگر بازار سفارش ساخت تانکر‌ را فراگرفت و به دنبال آن شرکت کارگزاری Allied اعلام کرد: روزهای نسبتا خوبی در مجموع برای بازار سفارش ساخت شناور سپری شد و روند پایدار تازه‌ای در ثبت سفارشات پس از گذر از مرحله تاریکی روز‌های گذشته برقرار شد.
بازار تانکر گوی رقابت را اخیرا از دست دیگر بخش‌های کشتیرانی ربوده است و با تکیه بر اقدام سرمایه گذاران سنگاپور که مشتاق ثبت پروژه‌های جدید در کشتی سازی هستند، تصمیم دارد با قدرت تمام فعالیت خود را افزایش دهد. این درحالی است که برخلاف وضعیت خوب درآمد در بازار فله خشک، این طرف همچنان به یک هفته زمان برای بازگشت به بهبود نیاز دارد. در مجموع نیز، تمایل بازار برای ثبت سفارش به استثنا شناور‌های اولتراماکس که افزایش قابل توجهی را در دفتر سفارش خود با ثبت سفارش هشت فروند به شرکت لیزینگ ICBC تجربه کرد، دوران رکود را از سر می‌گذراند. افزون بر آن، علی رغم آنکه در سه ماهه پایانی سال جاری هستیم، خوشحالی نسبی در ثبت سفارش‌های جدید حاکم است و می‌توان انتظار افزایش نسبی را حداقل در کوتاه مدت داشت.

قیمت سفارش شناور‌های فله خشک و تانکر
تمرکز بر سفارش تانکر؛ افزایش ارزش دارایی
موسسه کلارکسون پلیتو هلاس در یادداشتی دیگر در این باره نوشت: ضمن اینکه شرکت کشتیرانی Gefo ماه گذشته قرارداد‌هایی را به امضا رساند، بار دیگر به دفتر سفارش خود افزود و دو فروند تانکر ضدزنگ به ظرفیت ۷.۵۰۰ DWT را ثبت کرد که قرار است در سال ۲۰۲۰ میلادی تحویل داده شوند. علاوه بر آن، کشتی سازی Kouan اعلام کرد: شرکت کشتیرانی Stenersen به تعداد شناور‌های خود در قرارداد افزوده و سال ۲۰۲۰ دو تانکر جدید را تحویل می‌گیرد. این شرکت اخیرا چهار فروند از شناور‌های قرارداد خود را تحویل گرفته و قرار است شناور‌های بعدی را به زودی به ناوگان خود بیفزاید. در همین حین، شرکت بین المللی کانتینری چین موسوم به CIMC قرارداد‌های خود مبنی بر ساخت دو شناور RoRo به همراه دو انتخابی دیگر با کشتی سازی Bohai Ferry برای تحویل در سال ۲۰۲۰ میلادی را نهایی کرد.

فروش شناور‌های فله خشک و تانکر در سال ۲۰۱۸ میلادی بر حسب سایز
تمرکز بر سفارش تانکر؛ افزایش ارزش دارایی
شرکت کارگزاری Allied در ادامه این گزارش ضمن اشاره به بازار خرید و فروش نوشت: در بخش فله خشک، انتظار طولانی مدت در فعالیت خرید و فروش نهایتا در روزهای گذشته برآورده شد و ثبت معاملات جدید نوری جدید را در بازار فله خشک حاکم کرد. با وجود آنکه تمایلات خرید در نوع شناور‌ها و سن آن‌ها از تنوع بالایی برخوردار است، همچنان وضعیت خوبی در بازار خرید و فروش حاکم است. افزون بر آن، در حالی که تنها دو ماه به بستن پرونده سال جاری میلادی زمان باقی مانده، می‌توانیم با شرکت در بخش‌های مختلف گرمای بیشتری به زمستان پیش روی ببخشیم و منتظر واکنش ارزش داراریی‌های خود باشیم. علت این امر نیز آن است که بازار نرخ حمل و نقل خریداران بیشتری را برای خرید تشویق می‌کند و طی ماه‌های آتی افزایش قابل توجه در میزان دارایی‌ها ثبت می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار