۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶

افت توان عملیاتی در بندر روتردام

افت توان عملیاتی در بندر روتردام
توان عملیاتی دربندر روتردام طی سه ماهه سوم سال جاری میلادی و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افت ۰.۴ درصدی را به همراه داشت.
کد خبر: ۸۲۲۷۴
به گزارش گروه بین الملل مانا، توان عملیاتی کانتینر در بندر روتردام هلند طی ۹ ماه سال ۲۰۱۸ میلادی با سرعتی مقبول به رشد ۵.۷ درصدی خود ادامه داد و توانست رکورد بالاترین جابه جایی را در آگوست ثبت کند، اما حجم جابه جایی در بخش فله‌ تر و خشک افت کرد و توان عملیاتی مجموع را کاهش داد.
بر اساس این گزارش، در بخش فله‌ تر و خشک LNG و زیست توده‌ها دو عنصر مثبت بودند که توانستند رشد مثبت جابه جایی را به خود اختصاص دهند. در مجموع ۳۵۰ میلیون تن بار در بندر هلند جابه جا شد و در مقایسه با ۹ ماه آغازین ۲۰۱۷ میلادی ۱.۵ میلیون تن کاهش را تجربه کرد.
بندر روتردام پیش بینی‌هایی را برای ایجاد تفاوت در عملکرد سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میلادی انجام داده است، اما توان عملیاتی ثبت شده در سال جاری با اختلاف ناچیزی کمی بالاتر یا پایین‌تر از آمار منتشر شده سال گذشته خواهد بود.
در همین راستا مدیرعامل اداره بندر روتردام گفت: تغییر اساسی در آمار توان عملیاتی که در سه فصل گذشته منتشر شد، طبق پیش بینی در مسیر حرکت کرد و خرسندم که شاهد رشد سالم و مثبت در توان عملیاتی کانتینر بدون هیچ نشانه‌ای از رکود و کندی سرعت هستم.
وی افزود: با توجه به تغییر انرژی و اهدافی که در توافق نامه پاریس مطرح شده، ادغام تدریجی سوخت‌های فسیلی به نظر اجتناب ناپذیر می‌رسد. این توسعه فضای جدیدی را برای رشد LNG و سوخت‌های زیستی فراهم می‌آورد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار