۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸

سویای برزیل؛ مرکز توجه چین

سویای برزیل؛ مرکز توجه چین
صادرات سویای برزیل در سال جاری میلادی به دنبال افزایش تقاضا از سوی چین رکورد جدید را ثبت خواهد کرد.
کد خبر: ۸۲۲۷۰
به گزارش گروه بین الملل مانا، رویترز به نقل از گروه صنعتی سویا موسوم به Abiove نوشت: علی رغم کاهش حمل و نقل دریایی بار فله در سال جاری میلادی، تقاضای چین برای سویا از برزیل طی ماه‌های اخیر رشد کرد و پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری میلادی رکورد جدیدی را در میزان صادرات این محصول در کارنامه برزیل ثبت کند.
بر اساس این گزارش، Abiove در اوایل اکتبر سال جاری میلادی پیش بینی کرده بود که میزان فروش دانه‌های سویا در سال ۲۰۱۸ به ۷۷ میلیون تن می‌رسد که بی سابقه خواهد بود. این درحالی است که میزان صادرات تا اواسط اکتبر به ۷۳ میلیون تن رسیده که خبر از افزایش این رقم و پیشی گرفتن آن از سطح انتظار می‌دهد چرا که هنوز سویای بسیاری در صف ارسال قرار دارد.
انتظار می‌رود، برزیل که بزرگترین صادرکننده سویای جهان است در سال جاری دانه‌های سویا را به ارزش ۳۰.۸ میلیارد دلار به فروش برساند.
گروه صنعتی سویا اعلام کرد، برآورد و تخمین‌های میزان صادرات برگرفته از آمار منتشرشده از سوی شرکت‌های Archer Daniel Midlands، Bunge Inc، Cargill، Louis Dreyfus، Amaggi و Cofco است.
در پایان این خبر آمده است که پیش بینی اخیر به دنبال قطع خرید سویای آمریکا از سوی چین صورت گرفت. با این حال، این سناریو یعنی خرید دائمی سویا از برزیل از سوی چین طولی نخواهد کشید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار