۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
در آینده نزدیک صورت می گیرد:

پرورش ماهیان خاویاری در قفس های دریای خزر/صید320 تن انواع ماهیان استخوانی در مازندران

پرورش ماهیان خاویاری در قفس های دریای خزر/صید320 تن انواع ماهیان استخوانی در مازندران
مدیرکل شیلات استان مازندران، گفت: در تلاش هستیم تا شرایطی فراهم شود که در آینده نزدیک، کنار تولید قزل آلای دریایی در آبهای دریای خزر نسبت به تولید گونه های ماهی آزاد و خاویاری در طرح های پرورش ماهی در قفس اقدام کنیم.
کد خبر: ۸۲۲۶۴

ولی الله محمدزاده در گفتگو با خبرنگار مانا، طرح پرورش ماهی در قفس های دریایی را یکی از سیاست های اصلی شیلات اعلام کرد و بیان داشت: جامعه صیادی باید اطمینان کامل نسبت به سرمایه گذاری در بخش پرورش ماهی در قفس اقدام کند چرا که همواره حمایت سازمان شیلات ایران در این بخش وجود خواهد داشت.

مدیرکل شیلات استان مازندران، ادامه داد: اداره کل شیلات مازندران همواره در حال انجام پیگیریهای لازم برای رفع موانع و مشکلات و خواسته های جامعه صیادی است.

به گفته این مقام مسئول در استان مازندران، در تلاش هستیم تا شرایطی فراهم شود که در آینده نزدیک در کنار تولید قزل آلای دریایی در آبهای دریای خزر نسبت به تولید گونه های ماهی آزاد وخاویاری در طرح های پرورش ماهی در قفس اقدام کنیم.

وی در ادامه گفته های خود به صید کیلکا ماهیان به عنوان یکی از مهمترین بخش های شیلات استان مازندران اشاره کرد و اذعان داشت: فرهنگ سازی و تبلیغات اهمیت مصرف انسانی ماهی کیلکا، یکی از اصلی ترین مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی جایگاه تشکل های صیادی کیلکا گیر را با توجه به نقش مهم آنها در تامین مصارف انسانی و نیز مواد مورد نیاز صنایع و کارخانجات خوراک دام و طیور مهم اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: باتوجه به وجود تسهیلات مناسب درسامانه های مختلف دولت،جامعه صیادی باید تلاش کند تا ازاین تسهیلات برای تجهیز منابع و امکانات صیادی نهایت استفاده را انجام دهد.

به گفته ولی زاده، تعیین قیمت ماهی ،تهیه آلات وادوات صید و صیادی،پیگیری اراﺋه تسهیلات به تشکلات،حضوردرهمایش ها ونیز پیگیری امور جاری و نیز تامین سوخت مورد نیاز لنج ها ازجمله وظایف وماموریت های تشکل های صیادی کیلکاگیر محسوب می شود.

مدیر کل اداره شیلات استان مازندران، تصویب موضوع سخت وزیان آوربودن شغل صیادی ،تغییرروش صیدکیلکا، افزایش ارزش اقتصادی ماهی کیلکا،تقویت سرانه مصرف انسانی ماهی کیلکا و اراﺋه تسهیلات جهت تجهیز لنج ها را از جمله خواسته های جامعه صیادی کیلکاگیر عنوان کرد و بیان داشت: امیدواریم بتوانیم در تامین خواسته های کیلکاگیران استان اقدامات موثر را هر چه سریعتر شاهد باشیم.

افزایش 21 درصدی صید ماهیان استخوانی در سال جاری

وی در ادامه گفته های خود درخصوص وضعیت صید ماهیان استخوانی پره در مازندران گفت: بر اساس آمار از ۱۵ مهرماه که صید ماهیان استخوانی آغاز شده تا الان ۳۲۰ تن انواع ماهیان استخوانی توسط شرکت های تعاونی صید پره صید شده است.

محمدزاده ارزش ماهیان صید شده را هشت میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: این میزان ماهی صید شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 21 درصدی را نشان می دهد.

به گفته وی، از میان 320 تن ماهی استخوانی صید شده، 97 درصد به صید ماهی کفال و مابقی به صید سایر گونه های استخوانی اختصاص داشته است.

مدیر کل اداره شیلات استان مازندران اظهار امیدواری کرد: تا پایان فصل صید شاهد افزایش چشمگیر صید ماهیان استخوانی در آبهای دریای خزر و به دنبال آن رونق صنعت شیلات استان باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار