۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸

پیش بینی تولید 18 هزارتن قزل آلا در مازندران طی سال جاری

مدیر کل اداره شیلات استان مازندران گفت: سال گذشته ۱۵ هزار تن ماهی قزل آلا در استان تولید شد که این امر منجر به کسب مقام دوم تولید قزل آلا در کشور برای مازندران شد و امسال هم پیش بینی می کنیم میزان تولید به ۱۸ هزار تن برسد.
کد خبر: ۸۲۲۶۳

ولی الله محمد زاده در گفتگو با خبرنگار مانا یکی از برنامه های شیلات استان را افزایش تولید ماهیان سردآبی از جمله قزل آلا اعلام کرد و افزود: سال گذشته ۱۵ هزار تن ماهی قزل آلا در استان تولید شد که این امر منجر به کسب مقام دوم تولید قزل آلا در کشور برای مازندران شد و امسال هم پیش بینی می کنیم میزان تولید به ۱۸ هزار تن برسد.

مدیر کل اداره شیلات استان مازندران ادامه داد: در هفته دولت امسال شاهد افتتاح هشت پروژه شیلاتی مرتبط با تولید ماهیان سردآبی در استان بودیم که با بهره برداری از این مزارع،  ۳۲۰ تن به ظرفیت تولید ماهیان سردآبی قزل آلای استان افزوده خواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه به منظور افتتاح این پروژه ها بیش از شش میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، اذعان داشت: این پروژه های مذکور درشهرستان های عباس آباد، قاﺋمشهر، سوادکوه شمالی، جویبار، آمل، گلوگاه ونور افتتاح شدند.

محمدزاده اذعان داشت: در همین راستا هفته دولت امسال شاهد افتتاح طرح مرکز پرورش نیمه متراکم ماهی قزل آلا در سوادکوه با فضایی به مساحت ۳۵۰ متر مربع ، ۶ استخر هشت وجهی با سرمایه گذاری بالغ بر ۶۸۰ میلیون تومان بودیم.

وی همچنین به افتتاح طرح پرورش ماهی سردآبی قزل آلا با ظرفیت تولید ۴۰ تن ماهی قزل آلا در قاﺋمشهر، اشاره کرد و بیان داشت: این طرح درزمینی به مساحت ۳۵۰ مترمربع بااستفاده ازآب چاه ۵ لیتردرثانیه باسیستم برگشت آب وظرفیت تولید۴۰ تن تولید و در۶ استخر هشت وجهی و سرمایه گذاری ۶۸۰ میلیون تومانی به بهره برداری رسید.

مدیر کل اداره شیلات استان مازندران در ادامه گفته های خود به افتتاح پروژه پرورش ماهی قزل آلا در عباس آباد با اعتباری در مجموع یک میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار پروژه از محل تسهیلات بانکی با عاملیت بانک کشاورزی و مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان از سهم آورده شخصی مجری پروژه تامین شده است.

وی خاطرنشان ساخت: هم اکنون کل تولید سالانه ماهی سردآبی درحوزه فعالیت شهرستان عباس آباد ۲۶۷ تن در ۱۰ مزرعه فعال است که با بهره برداری این پروژه ۵۰ تن به ظرفیت تولید ماهی این منطقه افزوده خواهد شد.

وی همچنین به افتتاح پروژه ۲۰ تنی پرورش ماهی سردآبی قزل آلا در شهرستان آمل اشاره کرد و اذعان داشت: این پروژه درزمینی به مساحت مفید هزار متر مربع در ۱۴ استخر با ظرفیت تولید ۲۰ تن به بهره برداری رسیده است.

مدیر کل اداره شیلات استان مازندران در ادامه گفته های خود با اشاره به اینکه آمل قطب پرورش ماهی قزل آلا در استان است، تاکید کرد: این شهرستان به تنهایی حدود ۴۰ درصد ماهی سردآبی قزل آلای استان را تولید و به بازار عرضه می کند.

وی همچنین از افتتاح پروژه پرورش نیمه متراکم ماهی سردآبی قزل آلا در شهرستان گلوگاه در سال جاری خبر داد و بیان داشت: این پروژه در زمینی با مساحت مفید۲۰۰مترمربع با چهار استخر هشت وجهی با استفاده از آب چشمه با دبی آب ۱۰ لیتر در ثانیه احداث شده است.

این مقام مسئول در استان مازندران با اشاره به ظرفیت ۴۰ تنی این طرح، اذعان داشت: به منظور راه اندازی این پروژه مبلغ ۳۸۰ میلیون تومان سرمایه گذاری شده است که استفاده ازدستگاه های هواده به منظور اکسیژن رسانی،ساخت استخرهای هشت وجهی به منظور حداکثر بهره وری ازحجم آب ونیز استفاده از ژنراتور درمواقع بحرانی از جمله ویژگی های این طرح به شمار می رود.

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار