۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵

رئیس جمهور خواستار همکاری ناوگان ریلی با دریایی در شرایط تحریم شد

رئیس جمهور خواستار همکاری ناوگان ریلی با دریایی در شرایط تحریم شد
رئیس‌جمهور گفت: ناوگان ریلی باید در دوران تحریم به ناوگان دریایی کمک کند.
کد خبر: ۸۲۲۵۰
به گزارش خبرنگار مانا دکتر حسن روحانی که به منظور دفاع از چهار وزیر پیشنهادی در صحن علنی مجلس سخنرانی می‌کرد، یادآور شد: در شرایطی که دشمنان علیه ما برنامه‌ریزی و توطئه کرده‌اند و کلمه 13 آبان را به عنوان رمز جنایت‌کارانه خود اعلام کرده‌اند حضور مردم در راهپیمایی شکوهمند اربعین به معنای پیوند عمیق ملت ایران با خاندان رسالت است.
وی افزود: اگر عشق به امام حسین و پیروی از راه امام حسین نبود امروزه ما شاهد ایران مستقل و پیروزی انقلاب اسلامی و موفقیت این ملت در برابر تهاجم بیگانگان نبودیم.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: در این مقطع تاریخ این اجلاس مجلس شورای اسلامی بسیار حائز اهمیت است و آنچه در هفته‌های گذشته شاهد آن بودیم پیروزی قاطع ملت ایران در برابر توطئه‌های آمریکا بوده است.
وی با بیان اینکه ایران از لحاظ سیاسی در سطح جهان پیروزی کم‌نظیر تاریخی را به دست آورده گفت: کمتر سراغ داریم که آمریکا در سطح جهان تصمیم مهمی را علیه یک کشور بزرگ اتخاذ کرده باشد و هم‌پیمانان آمریکا آن را رها کرده باشند.
دکتر روحانی ادامه داد: در حال حاضر که آمریکا در برابر ایران ایستاده و اروپا در کنار ایران است، یک پیروزی سیاسی برای ملت بزرگ ایران در ماه‌های اخیر بوده و این یک پیروزی کم‌نظیر در تاریخ است.
وی افزود: ایران در دادگاه بین‌المللی لاهه تاکنون دو بار طی ماه‌های اخیر پیروز شده است، همچنین در یک بحث حقوقی حدود 6 میلیارد از اموال ایران که توقیف شده بود به نفع ملت ایران بازگردانده شد.
دکتر روحانی با بیان اینکه جهان ایران را کشوری متعهد به تعهدات خود می‌شناسد، گفت: آن‌ها آمریکا را به عنوان کشوری که وفای به عهد ندارد و مقررات بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد، می‌شناسد.
رئیس‌جمهور اظهار داشت: اکنون ما به دو موفقیت بزرگ دیگر از نظر اجتماعی و سیاسی نیازمندیم و در این دو موضوع باید در کنار یکدیگر باشیم و آمریکا را به زانو در آوریم.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت سرباز مقدم این جبهه است، افزود: دولت بدون مجلس، قوه قضائیه و حمایت نیرو‌های مسلح و بالاتر از همه هدایت و حمایت مقام معظم رهبری نمی‌تواند موفق شود.
دکتر روحانی خاطرنشان کرد: امروز در بخش اقتصادی قرار است چهار فرد مهم و مسئول را با رأی شما بر کرسی وزارت برسانیم تا دولت با تمامیت کابینه مشکل مردم را حل کند. نتیجه امروز مجلس بارقه امیدی برای ملت ایران خواهد بود.
روحانی با اشاره به اینکه ایران از نظر آموزش، بهداشت و درمان، انرژی و حمل‌ونقل جزو ارزان‌ترین کشور‌ها در سطح جهان است، افزود: اگرچه مشکلاتی وجود دارد باید با وحدت و یگانگی استقامت و ایستادگی در زمان نه چندان طولانی مشکلات را حل کنیم.
وی گفت: اگرچه ما از یک تورم تک رقمی عبور کرده‌ایم، اما حتماً می‌توانیم تورم را مهار کنیم. ما ابر تورم نخواهیم داشت و این حرف نادرست است.
وی کنترل تورم را یکی از وظایف وزیر صنعت و اقتصاد دانست و گفت: خوشبختانه از نظر ذخایر کالا‌های اساسی با مشکل مواجه نیستیم و ذخایر ارزی کشور نیز از تمام سال‌های گذشته بالاتر است.
رئیس‌جمهور با اشاره به خودکفایی در برخی از کالا‌ها افزود: این به معنی رشد اقتصادی برای حل مسائل جامعه در مجلس و دولت است.
وی با اشاره به اهمیت وزارت اقتصاد گفت: بخش عمده درآمد کشور از طریق وزارتخانه تأمین می‌شود و ما امروز نیازمند عدالت مالیاتی در این بخش هستیم و باید از فرار مالیاتی جلوگیری کنیم.
وی توجه به مالیات گمرکات تعادل صادرات و واردات و مبارزه با قاچاق را مهم‌ترین وظایف این وزارتخانه دانست.
دکتر روحانی با اشاره به معضل بزرگ بانک‌ها گفت: بانک‌ها می‌توانند پس‌انداز مردم را به رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری تبدیل کنند، اما همین بانک‌ها می‌توانند تبدیل به معضلات اقتصادی شوند.
وی گفت: رشد نقدینگی به عنوان یک مشکل همواره در کشور وجود داشته، اما این رشد در سال‌های اخیر بر مبنای ضریب فزاینده بوده در حالی که طی سال‌های گذشته رشد نقدینگی به خاطر استقراض دولت از بانک مرکزی بوده است و ما باید رشد نقدینگی را در سایه اصلاح بانک‌ها حل کنیم.
دکتر روحانی با اشاره به افزایش اختیارات بانک مرکزی طی هفته‌های گذشته افزود: با نظارت بانک مرکزی بر مؤسسات مالی و بانک‌های خصوصی قدرت بانک مرکزی افزایش یافته است.
دکتر روحانی ضمن لزوم همکاری با کشور‌های همسایه و دوست جهت جذب سرمایه خارجی اظهار داشت: برای تعیین هر یک از وزرای معرفی شده ده‌ها ساعت فکر مطالعه و مشورت صورت گرفته و ما باید امروز متعهدتر از گذشته عمل کنیم.
وی در خصوص اهمیت سنگین وزارت راه و شهرسازی گفت: این وزارتخانه در زمینه مسکن بدهکار مردم است و باید مسئله مسکن را جبران کنیم.
روحانی اقدامات این وزارتخانه در بخش بنادر، حمل‌ونقل هوایی و کشتیرانی را خوب توصیف کرد و گفت: در زمان تحریم بخش ناوگان دریایی با مشکل مواجه است که بخش ناوگان ریلی باید به آن کمک کند.
رئیس‌جمهور وزیر معرفی شده وزارت راه را فردی تحصیل‌کرده در این بخش دانست و گفت: در زمینه راه‌آهن، کشتیرانی و بنادر ایران می‌تواند به کشور‌های شمالی، جنوبی، شرقی و غربی و ترانزیت جنوب- شمال و جنوب- غرب به خوبی عمل کند.
دکتر روحانی با اشاره به بار سنگین وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: این وزارتخانه بسیار مهم و کلیدی است و امروز صنعت و معدن واردات و صادرات، کنترل بازار و قیمت‌ها بر عهده این وزارتخانه است.
وی ضمن مسئولیت خاص وزارت کار رفاه و تعاون اشتغال را مسئله اصلی این وزارتخانه بیان کرد و گفت: طی پنج سال گذشته شاغلین کشور از 20 میلیون و 600 هزار نفر به 23 میلیون و 300 هزار نفر افزایش یافته به عبارتی 275 هزار شغل طی پنج سال ایجاد شده است.
روحانی اظهار داشت: البته هنوز بیکاران زیادی خانواده‌ها وجود دارند و توسعه اشتغال و حمایت از کارگران و اقشار ضعیف و نیازمند جامعه بر عهده این وزارتخانه است.
رئیس‌جمهور با اشاره به تهیه سبد غذایی برای نیمی از جمعیت کشور گفت: مسئولیت دیگر این وزارتخانه ساماندهی تأمین اجتماعی و صندوق‌ها است.
رئیس‌جمهور در پایان ضمن تشکر از دکتر ربیعی، دکتر آخوندی و کرباسیان به دلیل حضور خود در وزارتخانه‌های مربوطه از نمایندگان مجلس درخواست کرد با یاری خود چهار وزارتخانه مربوطه را با رأی قاطع حمایت کنند تا در نهایت مشکلات مردم حل شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار