۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۸
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبرداد:

اعزام سه شناور امدادی برای حادثه دیدگان در خلیج فارس

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از اعزام سه شناور امدادی ناجی برای حادثه دیدگان در خلیج فارس خبرداد و گفت: شناورهای ناجی پایگاه امداد و نجات دریایی به کمک شناورهای حادثه دیده در آبهای خلیج فارس در حوالی خارگ، دیر و بوالخیر تنگستان شتافتند.
کد خبر: ۸۲۲۴۹

سیاوش ارجمندزاده در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به استقرار شش پایگاه امداد و نجات دریایی در بنادر استان بوشهر اظهار داشت: شش  شناور ناجی با تجهیزات مدرن و پیشرفته به همراه نیروی انسانی تخصصی در قالب پایگاه‌های امداد و نجات دریایی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به وزش باد در خلیج فارس و بروز حادثه برای شناورها افزود: نحستین ماموریت نجات سرنشینان یک شناور در نزدیکی جزیره خارگ بود که لندینگ کرافت با نام «سیاوش 3»، با هشت خدمه از کویت به سمت بوشهر در حرکت بود که در نزدیکی جزیره خارگ به گل زد.

ارجمندزاده افزود: بلافاصله نیرو‌های امداد و نجات اداره بندر خارگ با شناور ناجی، برای کمک به این شناور اعزام شدند و سرنشینان آن را نجات دادند.

وی از اعزام ناجی 11 برای کمک رسانی به شناور مفقودی در بندر بوالخیر تنگستان خبرداد و گفت: پس از اعلام مفقود شدن قایق صیادی در 20 مایلی بندر بوالخیر تنگستان، شناور ناجی 11 پایگاه جستجو و نجات دریایی عامری برای جستجو و نجات عازم محل مورد نظر شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اعزام ناجی 2 برای کمک به شناور موتور لنج در بندر دیر خاطر نشان کرد: موتور لنجی که در 17 مایلی بندر دیر دچار آبگرفتگی شده بود برای نجات سرنشینان و جلوگیری از غرق شدن شناور عازم منطقه شد.

وی تاکید کرد: توصیه می‌شود با توجه به مواج بودن خلیج فارس از ترددهای دریایی غیرضروری به‌ویژه تردد شناورهای سبک و تفریحی اجتناب شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار