۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴
برندگان عکاسی زیر آب سال ۲۰۱۸ اعلام شد:
بیش از ۵۰۰۰ هزار تصویر از عکاسان سراسر جهان در دسته‌های مختلف از جمله زوایای گسترده، ماکرو، خرابکاری، رفتار، پرتره، سیاه و سفید، فشرده، بالا و آینده، عکس زاویه عریض، فشرده و ماکرو در این جشنواره به رقابت گذاشته شد.
کد خبر: ۸۲۲۳۶

به گزارش مانا، اقیانوس‌ها و دریاها به همان اندازه که زیبا هستند، ترسناک نیز محسوب می‌شوند، مخصوصا اگر قرار باشد با هدف برنده شدن در مسابقه عکاسی زیر آب به دل آن زده و خطر کنید. مسابقه عکاسی زیر آب سال (UPY)، در سال جاری نیز برگزار شد و برندگان آن معرفی شدند. برندگان این مسابقه، دنیای زیر آب که اغلب ما از آن اطلاعات کافی نداریم را به تصویر کشیده‌اند.

پیتر رولند، داور مسابقه عکاسی زیرآب می‌گوید: این تصاویر فوق العاده هستند و باید در ابعاد بزرگ به نمایش گذاشته شوند. مهارت هنری در تجسم چنین تصاویری نشانه استعداد عکاسی آنان است.

تنها یک قانون برای شرکت در مسابقه عکاسی زیر آب وجود دارد، آثار هنرمندان باید در زیر آب ثبت شده باشند! به همین دلیل در مسابقه امسال نیز شرکت‌کنندگان زیادی آثار خود را به UPY 2018 ارسال کردند، به طوری که شاهد پنج هزار تصویر از عکاس‌های 63 کشور دنیا بودیم. این آثار در یازده دسته‌بندی با یکدیگر رقابت می‌کردند.

۲۹ عکس از میان بیش از ۵۰۰۰ عکس شرکت کننده از سراسر دنیا در مسابقه عکاسی زیر آب به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند که در گزارش تصویری زیر آن ها را می بینید.

گرنت توماس عکاس انگلیسی عنوان عکاس برتر بریتانیا در بخش عکاسی زیر آب را به دست آورد. عکس او از قو‌ها، با عنوان «پرندگان عاشق» در Loch Lomond اسکاتلند به عنوان بهترین عکس برگزیده این مسابقات برگزیده شده است.

 

 

ارسال نظرات