۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
در سال جاری میلادی رخ داد:

کاهش شتاب رشد دی پی ورلد

کاهش شتاب رشد دی پی ورلد
روند کلی رشد جابه جایی کانتینری اپراتور جهانی دی پی ورلد در 9 ماه نخست سال جاری میلادی استمرار داشت، اما در مقایسه با سال گذشته شتاب کمتری را نشان داد.
کد خبر: ۸۲۲۳۱

به گزارش گروه بین الملل مانا درنه ماه نخست سال جاری میلادی، اپراتورجهانی دی پی ورلد شاهد استمرار رشد کلی حجم جابه جایی کانتینری بود، اما درمقایسه با عملکرد قوی درسال گذشته می توان گفت ازشتاب این رشد کاسته شده است.

این گزارش ادامه داد: دربازه زمانی ماههای ژانویه الی سپتامبرسال جاری میلادی جابه جایی کانتینری دی پی ورلد به 53 میلیون و 600 هزار TEU رسید. هم چنین حجم جابه جایی درسه ماهه سوم سال جاری میلادی روند نزولی را در پیش گرفت، به طوریکه با رسیدن به 18 میلیون TEU افت 1.4 درصد را به نمایش گذاشت.

افزون براین از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ترمینال های اپراتوردی پی ورلد در دبی یازده میلیون و 300 هزار TEU را جابه جا کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند کاهشی 2.1 درصد را نشان داد. اما از سوی دیگر با توجه به رشد قوی جابه جایی در بنادر London Gateway و روتردام، رویهم رفته اروپا جابه جایی کانتینری قوی را به رخ کشید. 

جابه جایی ترمینال های آسیا-پاسیفیک و شبه قاره هند با رسیدن به 24 میلیون و 700 هزارTEU رشد 3.1 درصد را به همراه داشت، درحالیکه جابه جایی در کوچکترین بخش، آمریکا و استرالیا، با رسیدن به شش میلیون TEU روند افزایشی 3.7 درصد را به نمایش گذاشت.

"سلطان احمد بین سیلمان" مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره دی پی ورلد دراین باره گفت: به دلیل احتیاط کلی حاکم بربازار درنتیجه فضای مبهم تجارت جهانی وهم چنین در مقایسه با عملکرد قوی سال گذشته، دی پی ورلد افت رشد حجم جابه جایی را درسال جاری میلادی شاهد بوده است.

وی هم چنین افزود: در دبی، ضعف حجم تجاری در سه ماهه سوم سال جاری میلادی عمدتا به صرفنظرکردن از جابه جایی کارگو با سود حاشیه پایین مربوط می شود. ما بر کارگوی سودآور متمرکز هستیم، اما چشم انداز حجم جابه جایی کوتاه مدت در بندر جبل علی چالش برانگیز است، بهمین جهت اقداماتی را برای حفظ سودآوری انجام داده ایم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار