۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰

ایجاد زیرساختهای گردشگری در سواحل هندیجان و بحرگان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان، گفت: هم اکنون زیرساختهای گردشگری در سواحل هندیجان و بحرگان جهت توسعه توریسم دریایی با استفاده از اعتبارات سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری ایجاد شده است.
کد خبر: ۸۲۲۱۳

علیرضا ایزدی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: گردشگری دریایی هم اکنون به عنوان یکی از اولویت های مهم توسعه استان در نظر گرفته شده که در این راستا استاندار نیز نهایت توجه را به عمل می آورند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان، ادامه داد: در این راستا سازمان بنادر و دریانوردی مساعدت زیادی در راستای رونق گشت های دریایی در استان خوزستان خواهد داشت که این امر از طریق اعطای تسهیلات کم بهره برای خرید شناورهای تفریحی و مسافری و نیز تسهیل در صدور مجوزهای لازم تحقق خواهد یافت.

به گفته وی، هم اکنون زیرساختهای گردشگری در سواحل هندیجان و بحرگان جهت توسعه توریسم دریایی با استفاده از اعتبارات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایجاد شده است.

این مقام مسئول در استان خوزستان همچنین از سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه ایجاد امکانات مرتبط با توریسم دریایی در بنادر ماهشهر و خرمشهر خبر داد.

وی اذعان داشت: وجود مجتمع های گردشگری و خدمات رفاهی، سرویس بهداشتی، فضاهای تفریحی متنوع در ساحل از جمله امکانات ایجاد شده در مناطق مذکور است.

ایزدی در ادامه گفته های خود اظهار کرد: به منظور ایجاد این امکانات طی فاز اول و دوم 600 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان با اشاره به اینکه تکمیل این پروژه توریسم دریایی در مجموع به 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته، تکمیل این پروژه سه سال به طول خواهد انجامید.

وی در ادامه با اشاره به سرمایه گذاری به خرید دو فروند شناور جهت بکارگیری در مسیر بندر خرمشهر- بندر بصره، گفت: همانگونه که پیش از این اعلام کردیم شناورهای مذکور توسط سرمایه گذار بخش خصوصی و با اخذ تسهیلات از سوی بنادر و دریانوردی به زودی به آب اندازی خواهند شد.

ایزدی در ادامه گفته های خود یادآور شد: علاوه بر سرمایه گذار مذکور در بخش توریسم دریایی، سرمایه گذار دیگری نیز نسبت به خرید شناور جهت بکارگیری در بندر ماهشهر به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراجعه کرده است.

این مقام مسئول در استان خوزستان بیان داشت: این سرمایه گذار در حال حاضر یک مجتمع تفریحی در بندر ماهشهر را اداره می کند که قصد دارد با ساخت و خرید شناور تفریحی، امکانات توریسم دریایی در بندر ماهشهر را گسترش دهد.

به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان، هم اکنون موافقت اصولی برای خرید شناور تفریحی در بندر ماهشهر صادر شده است.

ایزدی اذعان داشت: با اخذ تسهیلات لازم و مجوزها از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به زودی شاهد آغاز عملیات ساخت یک فروند شناور تفریحی مطابق با استاندارد های روز دنیا جهت بکارگیری در بندر ماهشهر و آبهای استان خوزستان خواهیم بود.

وی تاکید کرد: پیش بینی می شود این شناور تا پایان سال جاری در بندر ماهشهر به آب اندازی و مورد استفاده گردشگران قرار گیرد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان، یادآور شد: در حال حاضر مجموعه اسکله مناسب برای پهلوگیری این شناور تفریحی در بندر ماهشهر وجود دارد.

به گفته این مقام مسئول در استان خوزستان، با رایزنی های صورت گرفته با مقامات سازمان بنادر و دریانوردی و تاکیدات انجام شده طی برگزاری جلسه اخیر کمیته توریسم دریایی در تهران، به زودی سازمان بنادر و دریانوردی تسهیلات لازم از محل وجوه اداره شده این سازمان را جهت خرید دو فروند شناور کاتامارون در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی قرار خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون خط کشتیرانی تفریحی در مسیر بندر خرمشهر- بندر بصره به صورت حرفه ای فعال نبوده است، تاکید کرد: تورهای دریایی در آبادان و خرمشهر با استفاده از لنج و به صورت محدود در آبهای ساحلی و جزایر اروند برگزار می شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار