۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰

توسعه امکانات گردشگری در خور موسی

توسعه امکانات گردشگری در خور موسی
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان از توسعه امکانات گردشگری در خور موسی با هدف توسعه توریسم طبیعی و دریایی در این منطقه خبر داد.
کد خبر: ۸۲۲۱۱
علیرضا ایزدی در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص اجرای پروژه‌های توریستی در بندر ماهشهر، خاطرنشان ساخت: از آنجا که سواحل بندر ماهشهر گلی است، لذا اجرای پروژه‌های توریستی در این بندر نیاز به مطالعات گسترده‌تر و استفاده از سازه‌های مناسب تری در مقایسه با سایر سواحل کشور دارد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان در ادامه اذعان داشت: هم اکنون ایجاد مجتمع توریستی در ساحل بندر ماهشهر کلنگ زنی شده است.
وی همچنین از ایجاد مجتمع گردشگری در نزدیکی خور موسی خبر داد و گفت: در این منطقه سواحل فوق العاده زیبایی وجود دارد که امیدواریم با ایجاد امکانات و زیرساخت‌های گردشگری، بتوانیم شرایط حضور گردشگران را جهت بهره برداری از این مناظر زیبای خلیج فارس فراهم کنیم.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان از توسعه امکانات گردشگری در خور موسی با هدف توسعه توریسم طبیعی و دریایی در این منطقه خبر داد.
ایزدی به وجود اسکله ماهیگیری در این منطقه اشاره کرد و بیان داشت: در این منطقه می‌توان با ایجاد گشت‌های دریایی، امکان بازدید گردشگران از دلفین‌های گوژپشت ساکن خور موسی را فراهم آورد.
به گفته این مقام مسئول در استان خوزستان، در راستای راه اندازی گشت‌های دریایی در آب‌های خور موسی می‌توان از همکاری مجموعه هلال احمر مستقر در منطقه جهت انجام گشت‌های امداد و نجات ویژه گردشگران نیز بهره برد.
وی تاکید کرد: امیدواریم هر چه سریعتر زیرساخت‌های لازم در منطقه جهت حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی با محوریت توریسم دریایی فراهم شود.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان با اشاره به اینکه توریسم دریایی از اصلی‌ترین و مهمترین شاخه‌های توریسم است، ادامه داد: استان خوزستان به دلیل دارا بودن رودخانه‌های پرآب همچون اروند رود و کارون و نیز سواحل خلیج فارس از پتانسیل بالایی در زمینه توریسم دریایی برخوردار است.
وی همچنین وجود تالاب‌های بزرگ و بین المللی در استان خوزستان را از دیگر ظرفیت‌های توریستی این استان دانست و گفت: تالاب بین المللی شادگان هم اکنون مورد توجه تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی است.
این مقام مسئول در استان خوزستان به توسعه امکانات گردشگری در اطراف این تالاب طی سال‌های اخیر اشاره کرد و بیان داشت: این تالاب از پتانسیل بالایی در زمینه اکوتوریسم و پرنده نگری برخوردار است که امیدواریم به زودی به جایگاه واقعی خود در توریسم کشور دست یابد.
وی همچنین نزدیکی خوزستان به کشور‌های حاشیه خلیج فارس به ویژه کویت و نیز نزدیکی به بندر بصره و وجود منطقه آزاد اروند را از دیگر مزایای این استان در زمینه توریسم دریایی عنوان کرد.
وی با اشاره به تشکیل کمیته توریسم دریایی در استان خوزستان، اذعان داشت: پیش بینی می‌شود در قالب این کمیته، شاهد انجام مطالعات و ارائه راهکار‌های قابل قبولی در راستای توسعه توریسم دریایی در استان خوزستان باشیم.
این مقام مسئول در استان خوزستان، خاطرنشان ساخت: لازم است در این راستا تمام تسهیلات و امکانات لازم برای حضور گردشگران به استان خوزستان و بهره برداری از پتانسیل‌های مرتبط با توریسم آبی در این استان را فراهم کنیم.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان، یادآور شد: توسعه توریسم دریایی در استان خوزستان علاوه بر ایجاد امکانات لازم، نیازمند فرهنگ سازی نیز خواهد بود.
وی بر ضرورت توسعه بکارگیری کشتی‌های تفریحی در آب‌های استان خوزستان جهت سرویس دهی به گردشگران تاکید کرد و گفت: این امر به زودی با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و همکاری سازمان بنادر و دریانوردی محقق خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه تحقق این امر نیازمند فراهم شدن زیرساخت‌های لازم است، تاکید کرد: بخشی از این زیرساخت‌ها هم اکنون ایجاد شده و بخشی دیگر نیز در دست اجرا است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار