۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵

کشتیرانی فرانسه، قطب مثبت جابه جایی بار در تجارت جهان

کشتیرانی فرانسه، قطب مثبت جابه جایی بار در تجارت جهان
صنعت کشتیرانی همزمان با تعطیلی هفتگی در چین نوساناتی را در میزان جابه جایی بار، ظرفیت ناوگان بیکار و نرخ چارت تجربه کرد.
کد خبر: ۸۲۲۰۹
به گزارش گروه بین الملل مانا، آلفالاینر نوشت: شرکت کشتیرانی فرانسه قطب مثبت جابه جایی بار در تجارت جهان را در دست گرفت و از کشتیرانی ONE به موجب افت عملکرد مالی سبقت گرفت. در این میان، تعطیلی مناسبتی در چین بازار چارتر و نرخ حمل و نقل را با نوسان همراه ساخت.
ضعیف‌ترین خط کشتیرانی در تجارت بار
شکست کشتیرانی ONE ژاپن برای کسب سهم بازار ترانس پاسفیک یکی از اصلی‌ترین علل عملکرد ضعیف مالی این شرکت است به گونه‌ای که طی شش ماه نخست سال مالی برابر با آوریل تا سپتامبر ۲۰۱۸ میلادی، زیان خالص ۳۱۰ میلیون دلاری در کارنامه ثبت شد.
طبق آخرین آماری جابه جایی در مسیر شرقی ترانس پاسفیک که از سوی آلفالاینر منتشر شده، کشتیرانی ONE در مقایسه با حجم جابه جایی بار در شرکت‌های K. Line، MOL و NYK در بازه زمانی مذکور افت ۱۴.۲ درصدی را تجربه کرده است. این شرکت نتوانست به ویژه در ماه‌های آوریل و می‌ حجم جابه جایی بار را در میزانی ثابت نگاه دارد و به ترتیب افت ۳۴ و ۳۷ درصدی را در مسیر خاور شرق- آمریکا پشت سر گذاشت. این شرکت یکی دیگر از دلایل غیر رضایت بخش خود را نقص در رزرو‌ها و عملیات ضعیف اعلام کرد که در این بین عدم آشنایی با سیستم IT و کمبود نیروی کار وضعیت را بدتر کرد.
اما، شرکت ONE می‌گوید این مسائل مورد بررسی قرار گرفته و عملیات به حالت معمول بازگشته به گونه‌ای که از ماه ژوئن بهبود در حجم جابه جایی منطقه ترانس پاسفیک حاصل گشته است.
در همین حین، رقابت برای کسب سهم بیشتر در منطقه مذکور به شدت ادامه یافت چراکه ONE- اکنون رتبه سوم حجم جابه جایی را دارد- برای کسب جایگاه گذشته خود بیش از پیش تلاش می‌کند. شرکت کشتیرانی کاسکو با اکتساب شرکت OOCL در جولای سال جاری میلادی توانست در صدر جدول قرار گیرد و سهم ۱۷ درصدی حجم تجارت مسیر شرقی خاور شرق-آمریکا را از آن خود کند.
 
حجم جابه جایی مسیر خاور شرق- آمریکا در بین خطوط کشتیرانی: می-سپتامبر ۲۰۱۸ در برابر می-سپتامبر ۲۰۱۷
فرانسه برنده فعلی تجارت کشتیرانی!
اما، شرکت کشتیرانی CMA CGM فرانسه بزرگترین درآمد تجارت را پس از ادغام با APL و ANL به خود اختصاص داد و از افزایش ۷.۳ درصدی حجم جابه جایی در آوریل-سپتامبر سال جاری میلادی لذت برد. فرانسه توانست گوی سبقت را از ONE بربیاد و در مسیر ترانس پاسفیک بزرگترین خط ارائه دهنده خدمات شود.
حجم جابه جایی CMA CGM فرانسه از حجم شرکت‌های کاسکو و OOCL در سپتامبر پیشی گرفت. این شرکت ظرفیت ترانس پاسفیک خود را از ماه جولای سال جاری میلادی با راه اندازی خط جدید APL موسوم به EXX و بروز رسانی خدمات خط EX۱ تقویت کرده است. 
 
۵ شرکت برتر- حجم جابه جایی ماهانه ترانس پاسفیک ۲۰۱۷/۲۰۱۸ میلادی
فرانسه برنده فعلی تجارت کشتیرانی!
 
سهم جابه جایی مرز شرقی خاور شرق- آمریکا 
آوریل-سپتامبر ۲۰۱۸ میلادی
فرانسه برنده فعلی تجارت کشتیرانی!
رقابت برای کسب سهم بیشتر در بازار همچنان با افزایش تقاصا در منطقه ترانس پاسفیک با قدرت بیشتر ادامه خواهد داشت. از این رو، خطوط کشتیرانی ظرفیت حمل بار خود را افزایش می‌دهند تا از مزایای نرخ فوری در مسیر‌ها طی هفته‌های آتی سود برند.
تعطیلات چین و افزایش ناوگان بیکار
ظرفیت ناوگان کانتینری بیکار در تاریخ ۱۵ اکتبر سال جاری میلادی و همزمان با تعطیلات هفته طلایی چین-از ۱ تا ۷ اکتبر- به ۵۸۰ هزار TEU رسید و آغازگر سفر‌های زیادی با بار خالی در آسیا شد.
تقاضای پایین بازار شناور‌هایی با سایز کوچک و متوسط را تحت تاثیر جدی خود قرار داد و تعداد شناور‌های کانتینربر یک تا دو هزار TEU را در روندی بی سابقه طی دو سال گذشته به ۸۲ فروند رساند. افزون بر آن، تعداد شناور‌های کانتینری بیکار با ظرفیت سه تا ۵.۱۰۰ TEU به ۳۳ فروند رسید که در مقایسه با ۱۱ ماه گذشته رکورد زد.
انتظار می‌رود ظرفیت ناوگان بیکار همزمان با نزدیک شدن به فصل زمستان طی هفته‌های آتی نیز در روندی صعودی قرار گیرد. با این حال، تقاضای بالا در منطقه ترانس پاسفیک می‌تواند کمکی برای جذب تناژ مازاد باشد. 

ناوگان کانتینری بیکار
فرانسه برنده فعلی تجارت کشتیرانی!
 
توزیع شناور‌های بیکار مورخ ۱۵ اکتبر ۲۰۱۸ میلادی

فرانسه برنده فعلی تجارت کشتیرانی!
بازار چارتر
بازار چارتر علی رغم شلوغی حاکم در بازار‌های کشتیرانی طی دو هفته گذشته و فعالیت قابل توجه شناور‌های VLC و LCS چندان منتفع نشد. این سطح از فعالیت برای مهار ظرفیت مازاد به ویژه در بخش شناور‌های LCS، پاناماکس کلاسیک و شناور‌های کانتینری با ظرفیت ۱.۵۰۰-۱.۹۰۰ و ۱.۰۰۰-۱.۲۵۰ هزار TEU کافی نبود.
مازاد ظرفیت در این بخش تاثیر عمیقی بر نرخ چارتر گذاشت و آن را با افت همراه ساخت. افزون بر آن، در قسمت شناور‌های مذکور به موجب سخت بودن شرایط در طرف عرضه که حاکی از اوضاع نابسامان بازار در مجموع است، نمی‌توان چندان به بهبود نرخ‌های چارتری امیدوار بود.

نرخ‌های چارتر آلفالاینر
۲۰۱۲-۲۰۱۸ میلادی
فرانسه برنده فعلی تجارت کشتیرانی!
با این حال شناور‌های هندی VLCS با ظرفیت بین ۷.۵۰۰-۱۱ هزار TEU توانستند میزان فعالیت افزایشی خود را پایدار نگاه دارند به گونه‌ای که ۹ فروند شناور از سوی دو شرکت هاپاگ لوید آلمان و MSC سوئیس به چارتر بلند مدت در آمد. 
در مجموع سرعت رشد نرخ چارتر در این بخش با توجه به میزان عرضه در برابر تناژ فوری کند گزارش شد. 
شرکت OOCL وارد تجارت آفریقای غربی شد
شرکت کشتیرانی OOCL هنگ کنگ از طریق بارگیری مشترک در سه سرویس پیشن‌های خطوط کشتیرانی کاسکو موسوم به مدیترانه-آفریقای غربی (MAF۱)، خاور شرق-آفریقای غربی (WAX۱) و WAX۳ وارد تجارت آفریقای غربی شد. در مسیر اول شرکت OOCL به Genoa، Valencia، Algeciras، Dakar، Lagos-Tincan، Tema، Abidjan و Genoa خدمات رسانی می‌کند. این سرویس در پنج هفته بنادر مذکور را با استفاده از چهار فروند شناور کانتینری به ظرفیت ۲.۵۰۰- ۳.۴۰۰ هزار TEU طی می‌کند که دو فروند از آن‌ها متعلق به کشتیرانی کاسکو و دو فروند دیگر در مالکیت MSC سوئیس و Linea Messina قرار دارد.
هاپاگ لوید سرویس فیدری دریای سرخ را بروز می‌کند
شرکت کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان از بازبینی در سرویس فیدری خود در دریای سرخ خبر داد به گونه‌ای که سرویس کنونی RS۲ متوقف شده و مشترکا با شرکت کشتیرانی Tehama که یک شرکت منطقه‌ای در دبی است، فعالیت خود را آغاز می‌کند.
این سرویس عدن در یمن را به جیبوتی در جده متصل می‌کند که در ارتباط با شبکه هاپاگ لوید نقش نقطه ترانشیپی را ایفا می‌کند. این سرویس طی دو هفته با استفاده از دو فروند شناور به ظرفیت ۱.۷۰۰ تا ۲.۵۰۰ هزار TEU مسیر مذکور را می‌پیماید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار