۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲

خط کشتیرانی چابهار- عمان همچنان در انتظار راه اندازی

خط کشتیرانی چابهار- عمان همچنان در انتظار راه اندازی
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، گفت: عمده ترین هدف ما از ارتباط با سرمایه گذاران عمانی، راه اندازی مجدد خط کشتیرانی چابهار- عمان است که امیدواریم به زودی شاهد تحقق این مهم باشیم.
کد خبر: ۸۲۲۰۷

علیرضا جلال زایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات فعلی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان سعی در افزایش ارتباطات فرهنگی و توریستی با کشور عمان است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: همانگونه که بارها در این خصوص صحبت شده، امکان توسعه توریسم استان از طریق ارتباط با عمانی ها می تواند تحولی بزرگ در اقتصاد منطقه ایجاد کند.

وی به سفر اخیر مقامات استان سیستان و بلوچستان به کشور عمان و نیز حضور در نمایشگاه توریسم سلامت عمان اشاره کرد و گفت: طی این سفرها، ملاقات هایی در راستای ارتباط هر چه بیشتر و جذب سرمایه گذاران عمانی در زمینه توریسم صورت می گیرد.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، خاطرنشان ساخت: عمده ترین هدف ما از ارتباط با سرمایه گذاران عمانی، راه اندازی مجدد خط کشتیرانی چابهار- عمان است که امیدواریم به زودی شاهد تحقق این مهم باشیم.

به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، هم اکنون در این خصوص رایزنی های خوبی صورت گرفته و امید می رود امسال بتوانیم شاهد راه اندازی مجدد خط کشتیرانی در مسیر بندر چابهار- عمان باشیم.

وی یکی دیگر از مهمترین اهداف اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان در گسترش مراودات با عمانی ها را جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در راستای توسعه هتلینگ و مکان اقامتی عنوان کرد.

جلال زایی در ادامه گفته های خود خاطرنشان ساخت: با توجه به برنامه ریزیهای کلان صورت گرفته در برنامه ششم توسعه در راستای توسعه سواحل مکران و جذب گردشگران، استان سیستان و بلوچستان نیازمند تامین زیرساختهای لازم جهت سرویس دهی مناسب به گردشگران است که یکی از مهمترین این زیرساختها، تامین مکان اقامتی است.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان اذعان داشت: حضور سرمایه گذاران عمانی در کنار سرمایه گذاران داخلی می تواند در توسعه هر چه بیشتر زیرساختها و ظرفیت های گردشگری استان بسیار موثر واقع شود.

تسریع در روند ساخت اکوکمپ های ساحلی

وی در ادامه گفته های خود به اجرای اکوکمپ های ساحلی در طول نوار ساحلی استان به عنوان زیرساخت مهم در بخش توریسم دریایی و تسریع در روند ساخت آنها اشاره کرد و اذعان داشت: این اکوکمپ های ساحلی توسط بخش خصوصی و با استفاده از سازه های سبک در حال اجرایی شدن هستند.

وی با اشاره به اینکه مدت زمان ساخت اکوکمپ های ساحلی کوتاه است، خاطرنشان ساخت: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری ساخت تمام اکوکمپ هایی که دارای مجوز هستند به اتمام رسد و گردشگران در ایام نوروز بتوانند از این ظرفیت بهره مند شوند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، یادآور شد: این اکوکمپ های ساحلی هم اکنون در نقاط ساحلی از جمله روستاهای درگ، تنگ، بریس، پسابندر و گواتر توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی در دست ساخت است.

به گفته وی، با اضافه شدن اکومپ های ساحلی در کنار هتل ها و هتل آپارتمان های استان، تا حدود زیادی شاهد رفع مشکلات اقامتی در استان سیستان و بلوچستان هستیم.

وی یادآور شد: در سالهای گذشته از جمله نوروز امسال با ورود تعداد زیاد گردشگران به استان به ویژه نوار ساحلی به دلیل نبود مکان اقامتی کافی شاهد اقامت گردشگران در چادر هستیم که این امر به هیچ عنوان شایسته گردشگران ایرانی نیست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار