۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴

اعلام خواهرخواندگی بندر چابهار با بندر صحار عمان، به زودی

اعلام خواهرخواندگی بندر چابهار با بندر صحار عمان، به زودی
اعلام خواهرخواندگی بندر صحار عمان و بندر چابهار ایران در آینده نزدیک با حضور مقامات استان نهایی خواهد شد.
کد خبر: ۸۲۲۰۴

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار مانا از برگزاری جلسات با مسئولان کشور عمان در زمینه توسعه توریسم میان دو کشور اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین موارد مورد بحث خواهرخواندگی بندر صحار عمان و بندر چابهار ایران است که امیدواریم در آینده ای نه چندان دور شاهد اجرایی شدن آن باشیم.

علیرضا جلال زایی ادامه داد: اعلام خواهرخواندگی بندر صحار عمان و بندر چابهار ایران در آینده نزدیک با حضور مقامات استان نهایی خواهد شد.  

به گفته این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، این اقدام در ایجاد همبستگی و توسعه روابط فرهنگی، اقتصادی، بازرگانی که نهایتا رونق و رواج گردشگری و دوستی بیشتر ملت ها را به همراه خواهد داشت حائز اهمیت است.

وی در ادامه بیانات خود به برگزاری نمایشگاه گردشگری سلامت عمان و حضور ایران در این نمایشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: ظرفیت های گردشگری سیستان و بلوچستان در نمایشگاه گردشگری سلامت عمان معرفی شد.

وی خاطرنشان ساخت: چاپ بروشورهای دوزبانه، ارائه بسته های فرهنگی و معرفی ظرفیت های درمانی و جاذبه های گردشگری استان از جمله اقداماتی است که در راستای معرفی استان در این نمایشگاه صورت گرفت.

جلال زایی اذعان داشت: نشست با فعالین بخش خصوصی و توراپراتورها و شرکت های فعال در زمینه تورهای ورودی از دیگر برنامه ها بود که سیستان و بلوچستان در این نمایشگاه به عنوان مقصد جدید گردشگری ایران معرفی شد. 

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بیش از 25 درصد جمعیت کشور عمان را اقوام بلوچ تشکیل می دهند، بیان داشت: حضور در نمایشگاه گردشگری سلامت عمان فرصت بسیار خوبی برای استان سیستان و بلوچستان بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: امیدواریم با تداوم حضور استان سیستان و بلوچستان در چنین نمایشگاه هایی، همه دستگاه ها با هم مشارکت و هم افزایی داشته باشند تا از چنین فرصت هایی نهایت استفاده را برده و گردشگری استان را بیش از پیش معرفی کنیم.

این مسئول ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان یک استان متفاوت با ظرفیت های فراوان است و این نمایشگاه فرصتی برای معرفی ظرفیت ها و توانمندیها بویژه توانمندیهای درمانی و گردشگری سلامت استان است. 

وی درباره دستاوردهای حضور در نمایشگاه گردشگری سلامت عمان گفت: دستاورد بزرگ این حضور این بود که توانستیم برای جشنواره فرهنگی هنری و گردشگری شبهای فرهنگی سیستان و بلوچستان در عمان و اجرای موسیقی بلوچستانی و سیستانی در سالن بزرگ اپرای سلطان مسقط برنامه ریزی کنیم.

به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، دستاورد دیگر حضور در این نمایشگاه جذب چند سرمایه گذار عمانی بود که به دنبال سرمایه گذاری در زمینه گردشگری در سیستان و بلوچستان هستند.

وی یادآور شد: در عمان جلساتی با سفیر ایران در این کشور، ایرانی های مقیم عمان و مسئولان آژانس های مسافرتی عمان برگزار شد که به زودی در این زمینه شاهد اتفاقات خوبی در استان خواهیم بود.

این مقام مسول در استان سیستان و بلوچستان افزایش پروازها از مسقط به چابهار و از مسقط به زاهدان و نیز لغو روادید عمانی ها به ایران را از دیگر دستاوردهای مهم حضور در نمایشگاه گردشگری سلامت عمان، اعلام کرد.

وی همچنین از پیگیری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان جهت برگزاری اجلاس وزرای گردشگری کشورهای حاشیه اقیانوس هند در چابهار خبر داد و گفت: هم اکنون در حال رایزنی و برنامه ریزی در این خصوص هستیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار