۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴

ثبت سفارش 17 شناور در کشتی سازی ژاپن

ثبت سفارش 17 شناور در کشتی سازی ژاپن
کشتی سازان ژاپنی در سپتامبر سال جاری میلادی در مجموع ۶۶۸.۰۹۸ هزار تن معادل سفارش ساخت ۱۷ شناور با هدف صادرات در کارنامه خود ثبت کردند.
کد خبر: ۸۲۱۴۶
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از اتحادیه صادرکنندگان کشتی ژاپن، این کشور توانست در سپتامبر ۲۰۱۸ شاهد ثبت سفارش ۱۷ شناور باشد که برخلاف کاهش ۱۲ و ۴۳.۷ درصدی به ترتیب در مقایسه سال به سال و ماه آگوست می‌توان به چشم انداز مثبت و روبه رشد آن امیدوار بود.
بر اساس این گزارش، اتحادیه صادرکنندگان کشتی ژاپن اعلام کرد که میزان سفارش‌ها در سپتامبر همچنان بالاتر از حد میانگین در بازه زمانی آوریل-ژوئن به میزان ۵۲۳.۲۳۳ هزار تن است و در ماه‌های پیش روی روندی صعودی در انتظار بازار کشتی سازان ژاپنی خواهد بود.
در همین راستا یکی از مقامات این اتحادیه گفت: کشتی سازان به طور مداوم از مشتریان خود سفارش‌های جدید دریافت می‌کنند و به درخواست آن‌ها مبنی بر امکان سفارش ساخت شناور‌های سازگار با قانون مصوب سازمان بین المللی مبنی بر سوخت کم سولفور ۰.۵ درصد پاسخ می‌دهند. از این رو، انتظار ثبت نهایی سفارشات بیشتری را داریم. 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: سفارش کشتی‌های فله خشک رو به افزایش است در حالی که حجم کلی سفارشات کاهش یافته بود. کشتی‌های فله اصلی‌ترین تولید ژاپن برای صادرات است و حجم بالای سفارش این نوع شناور برای یارد‌های کشتی سازی امتیاز بزرگی به حساب می‌آید. میزان سفارش‌ها در این بخش به ۵۸۷ هزار تن معادل ۱۴ فروند کشتی در سپتامبر رسید که در مقایسه با ۴۱۹.۲۰۰ یعنی ۱۰.۳ کشتی در بازه زمانی آوریل-ژوئن افزایش چشمگیری را تجربه کرده است.
یکی از تجار ژاپنی در توکیو ضمن اشاره به دریافت سفارش‌ها و روند کند در یارد‌های کشتی سازی ژاپن گفت: کشتی سازان نرخ‌های عملیاتی خود را زمانی که از ایمنی بیشتر سفارشات موجود بک لاژ(سفارش در دست تحویل) اطمینان خاطر یابند، برمی دارند. اما این روند بزودی اتفاق نمی‌افتد چرا که میزان بک لاژ سیری نزولی دارد.
سفارشات بک لاژ برای شناور‌های صادراتی ژاپن تا پایان سپتامبر ۲۰۱۸ میلادی در رقم ۲۵.۵۹ میلیون تن برابر با ۵۰۳ فروند شناور ثابت ماند که خبر از افت ۵.۸ درصدی آن در مقایسه سال به سال می‌دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار