۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷

کمترین آمار دزدی دریایی طی ۱۰ سال گذشته 

کمترین آمار دزدی دریایی طی ۱۰ سال گذشته 
میزان دزدی‌های دریایی در بازه زمانی ژانویه- سپتامبر ۲۰۱۸ میلادی آسیا مجموعا به ۶۴ مورد رسید و افزایش سه درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی را تجربه کرد.
کد خبر: ۸۲۱۳۴
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از ReCAAP، آسیا طی ۹ ماه نخست سال جاری میلادی ۶۴ مورد دزدی دریایی و حمله مسلحانه به شناور‌ها را شاهد بود که از این میان ۶۱ مورد دزدی و الباقی حمله مسلحانه بود. همچنین، ۵۰ مورد از حوادث موفقیت آمیز و ۱۴ مورد دیگر ناموفق اعلام شد.
بر اساس این گزارش و علی رغم افزایش سه درصدی تعداد حملات در بازه زمانی مذکور، این تعداد طی ۱۰ سال گذشته کمترین آمار ثبت شده است. 
مقایسه آمار ثبت شده در بازه زمانی مذکور با مدت مشابه سال گذشته میلادی نشان می‌دهد بهبود و جای نگرانی‌هایی در این مدت زمان وجود داشته و ادامه دارد. برای مثال بهبود در سه بخش را می توان ملاحظه کرد به گونه‌ای که حوادث در بنادر و لنگرگاه‌های فیلیپن افت کرد و تعداد گروگان گیری خدمه با هدف اخاذی با کاهش همراه شد. افزون بر آن، ربودن شناور‌ها برای تخلیه و دزدیدن بار نفتی آن‌ها موفقیت آمیز نبود.
باز رخداد یک گروگان گیری برای اخاذی در تاریخ ۱۱ سپتامبر سال جاری و یک حادثه ناموفق در ۱۶ فوریه جای نگرانی دارد. از سوی دیگر افزایش حوادث در تنگه سنگاپور و بنادر و لنگرگاه‌های بنگلادش و اندونزی و شرق Kalimantan باعث تشدید نگرانی‌ها در منطقه شده است.
 
کمترین آمار دزدی دریایی طی ۱۰ سال گذشته 
کمترین آمار دزدی دریایی طی ۱۰ سال گذشته 
ارسال نظرات
آخرین اخبار