۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹

رکورد بندر آنتورپ برای ششمین سال متوالی زده شد

رکورد بندر آنتورپ برای ششمین سال متوالی زده شد
توان عملیاتی در بندر آنتورپ برای ششمین سال متوالی با رشد همراه شد به گونه‌ای که طی ۹ ماه نخست سال جاری میلادی افزایش شش درصدی را تجربه کرد.
کد خبر: ۸۲۱۳۲
به گزارش گروه بین الملل مانا، شش سال رشد مداوم در توان عملیاتی بندر آنتورپ و رسیدن آن به ۱۷۷.۰۲۶.۵۵۰ میلیون تن به دنبال موج جدیدی از سرمایه گذاری‌ها و اشتهای این بندر و تصدیق نقش آن بعنوان ارتقا دهنده بازده کانتینری در جهان، اتفاق بسیار مثبتی بود.
بر اساس این گزارش، ترافیک کانتینری رشد قدرتمند دیگری را در سال جاری میلادی برابر با ۷.۱ درصد را در کارنامه خود ثبت کرد و در مقایسه با ۹ ماه نخست سال گذشته میلادی به ۹۸.۴۳۶.۷۳۳ میلیون تن رسید. به بیانی دیگر، توان عملیاتی بر حسب TEU رشد ۶.۸ درصدی داشت و به ۸.۳۳۳.۵۲۳ میلیون TEU رسید. تمامی بخش‌های کشتیرانی در مدت زمان مذکور در دو بخش واردات و صادرات نیز شاهد رشد بود و تنها استثنا در این میان صادرات به آمریکای مرکزی اعلام شد که افت ناچیزی را ثبت کرد.
توان عملیاتی برای بزرگترین ناحیه در کشتیرانی یعنی اروپا بالاترین رشد برابر ۱۲.۴ درصد را داشت. بازده کانتینری در آمریکای شمالی و آسیا نیز به ترتیب رشد ۸.۲ و ۲.۲ درصدی را تجربه کردند. میزان واردات از چین پس از گذشت هشت ماه از سال جاری میلادی کم و بیش پایدار بود. این درحالی است که صادرات ۶.۷ درصد کاهش یافت. صادرات کانتینر‌های پر به چین به علت منع واردات چین در کاغذ‌های باطله و پلاستیک‌های دورریز کاهش یافت و بر تعداد کانتینر‌های خالی صادراتی افزوده شد.
مدیر اداره بندر آنتورپ در این باره گفت: سال جاری میلادی برای بندر ما سال اوج بود و علت آن را نه تنها می‌توان در رکورد‌های جدید بلکه در حجم وسیعی از سرمایه گذاری‌ها طی چند ماه اخیر جستجو کرد. افزون بر آن، تصمیم بازیگردان‌های اصلی در صنعت شیمیایی مانند Borealis، Ineos، Nippon، Sea-Mol و Oiltanking/AGT برای انتخاب بندر آنتورپ قدرت ما را بیش از پیش نشان داد تا بتوانیم به عنوان یک خوشه بزرگ شیمیایی در اروپا فعالیت داشته باشیم. اهمیت موج جدید سرمایه گذاری‌ها در آن است که ارزش آن به دو میلیارد یورو می رسد و همچنان بازار پذیرایی مبالغی بیش از آن است. سرمایه گذاری‌ها می‌توانند جزء اصلی آینده‌ای پایدار با هدف حفظ نقش ما بعنوان بزرگترین بندر اقتصادی کشور درنظرگرفته شوند.
وی در پایان این گزارش افزود: رشد پایدار برای بندر ما ادامه خواهد داشت چرا که از قابل دسترس بودن برای افزاد و کالا‌ها اطمینان دارد. در این مسیر به تعهدات خود پای بند خواهیم ماند و با همکاری انجمن‌های بندری در صدد ارتقاء عملکرد بندر هستیم. توسعه اخیر این مسیر موفقیت آمیز مثال مناسبی برای یافتن یک راه حل ساختاری در مقابله با چالش پویایی بود. در خصوص حمل و نقل بار نیز برآنیم تا به یک الگو در سال ۲۰۳۰ میلادی تبدیل شویم و این امر با تکیه بر کاهش حمل و نقل جاده‌ای و افزایش حمل و نقل ریلی و دریایی داخلی میسر خواهد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار