۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱

ادامه حیات چین بدون LNG آمریکا

ادامه حیات چین بدون LNG آمریکا
چین در ۲۴ سپتامبر سال جاری میلادی لیست دوم کالا‌هایی را که تعرفه ۱۰ درصدی بر واردات آن‌ها از آمریکا تعلق می‌گیرد، اعلام کرد و نام LNG در میان دیده شد. 
کد خبر: ۸۲۱۳۱
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از موسسه مشاوره‌ای Drewry، چین پس از انتشار لیست دوم کالا‌های وارداتی از آمریکا و اختصاص تعرفه ۱۰ درصدی بر آن‌ها ضمن آنکه LNG را در آن قرار داد، از اعمال ۲۵ درصدی تعرفه بر واردات LNG آمریکا نیز خبر داد در همین راستا وضعیت چین برای آمادگی در خصوص ادامه حیات اقتصادی بدون واردات LNG آمریکا و تاثیر آن بر واردکنندگان این کشور بررسی می‌شود.
یک حرکت نمادین؟
واردات LNG چین از آمریکا در سال ۲۰۱۷ میلادی تنها به درخواست پنج فروند شناور حمل این گاز طبیعی مایع ختم شد و از این رو می‌توان ادعا کرد که تحمیل تعرفه بر واردات LNG از این کشور بیشتر از آنکه واقعی باشد، نمادین است. به طور قطع، واردات از آمریکا همزمان با اعمال تعرفه ۱۰ درصدی با نرخ بالاتری ادامه خواهد یافت و به ۱۱ دلار MMBtu می‌رسد. در این حالت، خریداران چینی به دنبال جایگزین‌ها می‌روند که هدف اصلی تعرفه‌ها نیز همین است.

قیمت واردات LNG آسیا بر حسب مبدا در آگوست ۲۰۱۸ میلادی
ادامه حیات چین بدون LNG آمریکا
تامین کنندگان جدید LNG برای چین
چین تاکنون LNG آمریکا را با تامین کنندگانی از قطر و استرالیا که هر دو مسافت حمل و نقل دریایی کوتاهتری دارند جایگزین کرده است.

میزان واردات LNG چین بر حسب میلیون تن
ادامه حیات چین بدون LNG آمریکا
 
تامین کنندگان جدید LNG چین در حال حاضر با قدرت در میان خریداران چینی مشغول بازاریابی هستند و شرکت پتروشیمی چین بیشترین میزان توجه‌ها را به خود جلب کرده است به گونه‌ای که اخیرا با شرکت پتروشیمی قطر توافق نامه‌ای را به امضا رسانیده است که به موجب آن ۳.۴ میلیون تن LNG در سال را تا ۲۰ سال آتی خریداری کند. افزون بر آن شرکت قطری تصمیم دارد تا قطاری را در این میان به کار گیرد و ظرفیت LNG را افزایش دهد و آن را از ۷۷ میلیون تن در سال به ۱۱۰ میلیون تن تا سال ۲۰۳۰ میلادی برساند.
نفسی تازه برای آمریکا
تامین کنندگان LNG آمریکا بدون شک به خاطر از دست دادن تجارت با چین زیان خواهند کرد، اما می توانند کمبود خود را با میزان تقاضای دریافتی از دیگر کشور‌های قاره آسیا دریافت کنند و همچنان به روند صعودی رشد خود ادامه دهند.
در نیمه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی، واردکنندگان آسیایی ۵۵ درصد از حجم کلی صادرات LNG آمریکا را به خود اختصاص دادند. گاز طبیعی مایع آمریکا گزینه جذابی برای واردکنندگان آسیایی از جمله هند، ژاپن و کره جنوبی به شمار می‌آید چرا که قرارداد‌های خرید و فروش از انعطاف لازم و کافی برخوردارند و با قیمت نفت خام در ارتباط نیستند.

حمل و نقل LNG در آسیا-آمریکا
ادامه حیات چین بدون LNG آمریکا
با توجه به اینکه روند صادرات و واردات در مسیر چین به آمریکا در سال جاری میلادی با افت همراه بود، همزمان افزایش قابل توجهی در صادرات LNG آمریکا به مقاصد آسیایی در جریان بود. در این میان، تایوان و کره جنوبی اصلی‌ترین بازار‌های رشد برای LNG این کشور به حساب می‌آیند و کمبود موجود در تجارت با چین را تا اندازه زیادی خنثی کرده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار