۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲

دیپلماسی فعال ضرورت توسعه فعالیت ناوگان دریایی

دیپلماسی فعال ضرورت توسعه فعالیت ناوگان دریایی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی: تمرکز و توجه به حوزه دیپلماسی فراملی وجهانی فضا برای فعالیت ناوگان بین المللی دریایی را گسترده می کند.
کد خبر: ۸۲۱۳۰

محمد رضا نجفی در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه مهمترین زیرساخت حمل ونقل در حوزه اقتصاد، حمل و نقل دریایی است، گفت: هر کشوری برای توسعه مطلوب باید به مقدار لازم و با کیفیت مناسب از ناوگان دریایی برخوردار باشد در غیر این صورت وضعیت اقتصاد، صنعت، تجارت و بازرگانی آن کشور با مشکل مواجه می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: ما علاوه بر ناوگان ملی، نیازمند شبکه و نظام حمل ونقل دریایی هستیم که خطوط معتبر بین المللی در آن مشارکت داشته باشند. همچنین باید در کلیه بنادر معتبر دنیا از سامانه های تخلیه و بارگیری برخوردار باشیم.

وی با اشاره به اهمیت پشتیبانی نظام حقوقی و بین المللی از فعالیت های ناوگان کشتیرانی ایران بر دارا بودن نظام های حقوقی فعال بین المللی تاکید کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه امروز کشور از نظر دسترسی به کشتی های حمل کالا به مقدار کافی با کیفیت و قیمت مناسب در مضیقه است.

وی خاطر نشان کرد: درحال حاضر شبکه حمل ونقل دریایی کشور به دلیل فشار و تحریم های ظالمانه از سوی آمریکا، در محدودیت و فشار قرار دارد. بنابراین کشور در حمل و نقل دریایی نیازمند تمرکز و توجه است.

این نمایند مجلس تصریح کرد: بخشی از این تمرکز و توجه به حوزه دیپلماسی منطقه ای، فراملی وجهانی باز می گردد تا فضای جهانی برای فعالیت ناوگان بین المللی دریایی فراختر شود.

حمل و نقل دریایی نقطه آغازین تولید

نجفی با تاکید بر توسعه و نوسازی ناوگان گفت: باید در فرصت های مناسب در مواردی از طریق ساخت در داخل و در مواردی که امکان ساخت در داخل وجود  ندارد از طریق خرید از خارج در جهت تامین کشتی و ناوگان دریایی مناسب برای کشور عزم و همت هوشمندانه و متعهدانه داشته باشیم.   

وی با بیان اینکه بخش اعظم مواد اولیه، کالاهای میانه و واسطه ای  مورد نیاز کارخانجات تولیدی کشور به  حمل ونقل دریایی وابسته است اظهار داشت: شبکه حمل و نقل دریایی فعال با  رساندن مواد اولیه به موقع در بهره وری صنایع و کارخانجات تولیدی بسیار اثرگذار خواهد بود و در نتیجه کالا با قیمت تمام شده مناسب و کیفیت مطلوب به دست متقاضیان می رسد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی حمل و نقل دریایی را نقطه آغازین حرکت مواد اولیه دانست و گفت: بعد از بحث دریا گلوگاه مهم حمل و نقل ریلی است. این شیوه حمل با قیمت  تمام شده پایین تر می تواند در سرعت رسیدن کالا به مقصد بسیار موثر باشد.

وی حمل ونقل جاده ای را در رده سوم اهمیت دانست و افزود: در کشور ما بیشترین کالاهای مورد نیاز بخش صنعت از طریق جاده حمل می شود که شیوه چندان بهره وری نیست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار