۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹

عملیات لایروبی بندر پرک شهرستان کنگان آغاز شد

عملیات لایروبی بندر پرک شهرستان کنگان آغاز شد
عملیات لایروبی حوضچه بندر پرک شهرستان کنگان در آئینی با حضور استاندار بوشهر، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی آغاز شد.
کد خبر: ۸۲۱۲۸
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در آئین آغاز لایروبی بندر پرک کنگان اظهار داشت: عملیات لایروبی حوضچه بندر پرک شهرستان کنگان با هزینه ایی بالغ 41 میلیارد ریال اعتبار آغاز و مقرر شده تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.
سیاوش ارجمند زاده افزود: حجم لایروبی این پروژه 60 هزار مترمکعب (لای سنگی) است که انتظار می‌رود در موعد مقرر شاهد بهره برداری از آن باشیم.
وی بیان کرد: یکی از اساسی‌ترین اقدام‌ها در جهت افزایش قابلیت‌های بندر برای پذیرش شناور‌های بزرگتر و بهره برداری مناسب از تاسیسات دریایی ارائه طرح لایروبی مناسب و بهینه است.
ارجمندزاده اظهار داشت: مهم‌ترین مشکلی که بندر پرک با آن مواجه بود، مشکل رسوب گذاری در پشت موج شکن اصلی بندر و نفوذ زبانه رسوبی به درون دهانه بندر بوده که با احداث رسوب گیر برطرف شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: در قالب قرارد کنونی که بطور صرف انجام کار لایروبی است با توجه به جنس سخت بستر عملیات از طریق بیل و بارج مکانیکی صورت می‌گیرد.
وی بیان کرد: طول بازوی اصلی این حوضچه ۴۱۰ و طول بازوی فرعی نیز ۲۳۵ متر است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار