۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷
در ماه آگوست سال جاری میلادی:

ایران بزرگترین خریدار سویای آمریکا شد

ایران بزرگترین خریدار سویای آمریکا شد
واردات سویای آمریکا به ایران رشد 500 درصد را در ماه آگوست سال جاری میلادی را به نمایش گذاشت.
کد خبر: ۸۲۱۰۸

به گزارش گروه بین الملل مانا بیمکو با اشاره به اینکه ایران جایگاه نخست خرید سویای آمریکا درماه آگوست سال جاری میلادی را به خود اختصاص داد، نوشت: صادرات سویای آمریکا به ایران درماه آگوست سال جاری میلادی جهش 500 درصدی را به همراه داشت، درحالیکه واردات این محصول به چین درماه مذکور و هم چنین درهشت ماه نخست سال جاری میلادی به ترتیب افت 95 و 31 درصد را نشان داد.

 این گزارش ادامه داد: درماه آگوست سال جاری میلادی، 414 هزارتن سویای آمریکا معادل پنج فروند پاناماکس بارگیری و به ایران حمل شد، این رقم معادل سهم 13.2 درصد از کل صادرات سویای آمریکا در ماه مذکور را برعهده دارد. 

" پتر سند" تحلیل گر ارشد بیمکو ضمن اشاره به اینکه جنگ تجاری میان چین و آمریکا منجر به تغییر خطوط تجاری شده است، اشتهای شدید و ناگهانی ایران برای سویای آمریکا را خیلی غیرمنتظره توصیف کرد.

این گزارش درادامه نوشت: درماه آگوست سال 2017 میلادی، چین بالاترین مقصد صادراتی برای سویای آمریکا با یک میلیون و 200 هزارتن بود. اما درماه آگوست سال جاری میلادی این رقم با رسیدن به 67 هزار و 825 هزار تن افت 95 درصدی را به نمایش گذاشت.

ناگفته نماند چند ماه آینده برای سویای آمریکا ماههای حیاتی و بسیارمهم خواهد بود، چرا که فصل اوج صادرات سویای آمریکا به طور معمول از ماه اکتبر الی ژانویه هر سال است. چنانچه درسال 2017 میلادی، 47 درصد از صادرات سویا درهشت ماه نخست سال جاری میلادی انجام گرفت و 53 درصد بقیه صادرات در چهارماه نهایی سال ثبت شد.

نکته قابل توجه اینکه در طول هشت ماه نخست سال جاری میلادی، برزیل 50 میلیون و900 هزار تن سویا را به چین صادر کرد، این رقم حکایت از افزایش شش میلیون و 800 هزار تن و به عبارتی رشد 15 درصد نسبت به 44 میلیون و 100 هزار تن هشت ماه نخست سال 2017 میلادی دارد.

این گزارش در پایان نوشت: تجارت سویا بین آمریکا و چین یکی از بزرگترین تجارت های دو طرفه در کالاهای کشاورزی محسوب می شود، درسال 2017 میلادی چین 31 درصد از تولید سویای آمریکا به عبارت دیگر حدود 60 درصد از کل صادرات سویا به ارزش 14 میلیارد دلار را خریداری کرد. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار